fredag 10 januari 2014

Så blev det vinter igen...


 Igår började det att snöa och redan under eftermiddagen var det alldeles vitt överallt. Det var ganska blött och slaskigt, så jag trodde att det mesta skulle försvinna över natten, men där hade jag fel! Det kom mer snö igår kväll och temperaturen gjorde en djupdykning, så nu är det riktig vinter igen!

Jag höll på att frysa händerna av mig när jag gick ut för en stund sedan. Det är "bara" -8 grader och det är väl inte så kallt egentligen, felet är att det har varit plusgrader i flera månader så man har vant sig vid mildväder och lättare klädsel ;-).


 I helgen ska jag försöka fota lite nyheter till butiken om vädret tillåter! Den här tiden på året är jag så svag för vinterbleka färger, längtan efter vårliga pasteller försvann dock helt med snön och kylan som kom igår :-).


 Önskar er alla en riktigt fin helg!

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Hajan sa...

Jag gillar heller inte detta väder, nu när vi blivit vana
vid plusgrader.
Är det en soppterrin du fotat
, väldigt vacker. Älskar ju detta blå porslin.

kram från Hajan

Håkan Gidestrand sa...

Hej Bitte
ja nu blir det verkligen vinter..... i hela Sverige...
fin terrin,
å missa nu inte,,,

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med
Välkommen
Håkan

Allis R sa...

Efter att vi haft flera plusgrader och grönt ända fram tills nu så ska det bli vinter även här nu säger prognoserna.
Måste erkänna att jag längtar efter knarrande snöpromenader just nu men det får jag väl "äta upp" vad det lider...
Må gott och njut av helgen!
Kram Allis

Fågel Blå sa...

Åhh så fin terrin så vackra bilder!
Ja nu är det Vinter och jag älskar när det är vitt ute,
Så man slipper se det fula!
Önskar dej en fin KVäll
Kramar Kathrine

G:a Affären sa...

Men det var iskalla vindar där ute! Vackert men kallt.
Tack för din omtanke om Leodin som aldrig är ute själv när det är kallt ute.
Grinden ja, den är lägsta stället så där kan obehöriga komma in. Tänk att jag har känt på mig att det inte varit helt tryggt att var ute med hunden nattetid. Jag är ju en riktig nattuggla. Nu får det bli andra tider!

Så fint det är med det blågröna på gammalt vackert porslin.

Ha det gott!
Kramar från mig och Leodin

idémakeriet sa...

Så ni har fått en laddning igen?
Ja hellst av allt skulle jag vilja ha vår men vi får väl först lite mer vinter.
Jag har hellre en vitt värld och ett par extra handskar än det gråa blöta väder vi har haft nu på sistonde.
Spännande att se vad för nyheter du kommer med.
Kram Gerda