tisdag 21 januari 2014

Ny kategori i butiken!


Äntligen har jag haft tid att lägga in lite nyheter i butiken! Den här gången var det extra roligt, för jag har öppnat en helt ny kategori som innehåller vackra kort med kuvert, samt gåvoaskar i två olika storlekar. Jag har länge letat efter riktigt SPECIELLA kort som skulle passa in i sortimentet, gärna av ett märke som inte alla andra säljer. Kanske var det ödet, för jag blev för inte så länge sedan tillfrågad om jag ville köpa ett parti amerikanska kort i gammaldags stil och när jag fick se dem sa jag JA direkt! :-)



Det var en ren fröjd att packa upp korten och gåvoaskarna, det ena motivet var ljuvligare än det andra! Korten är nytryck efter viktorianska motiv/kort och tillverkas inte längre, så jag törs nästan skriva att jag är ensam om att sälja dessa. Alla kort är dubbla och även kuverten är lite ovanligt utformade.


 Ni känner säkert igen många av motiven från antika bokmärken och liknande. Jag har hittills bara hunnit lägga in ett fåtal i butiken, så många fler modeller kommer alltså! :-)

Ni hittar korten och gåvoaskarna HÄR.


 Gåvoaskarna är också så otroligt fina och finns i två storlekar (och i många fler modeller). Den lilla asken passar perfekt till en dopgåva eller liknande, om man till exempel ska ge bort ett smycke i ask som då passar perfekt i storlek i gåvoasken.

I den stora gåvoasken skulle man kunna ha en liten blomma om man vill, jag måste pröva det i samband med att jag fotar resterande modeller :-). De är också fina att bara ha stående som dekoration.


 Jag har också lagt in några gamla vackra saker under NYHETER, bland annat den här ljusstaken som egentligen är en fot till en gammal fotogenlampa. Mer porslin är inlagt, samt ett antikt skrivställ.


 Dessutom har jag redan hunnit få årets första leverans från en av mina favoritleverantörer så nu har jag fyllt på med fler runda sammetskuddar. De kommer även i fler färger inom kort!

Ha en fortsatt bra vecka!

Många kramar
Bitte

2 kommentarer:

Anette sa...

Så fina saker du tar in, och roligt när det inte finns överallt.

Ha det gott!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Korten är så vackra, jag klickar ofta på nyheter i din butik.
Och jo, vitlök är dyrt. Jag betalade 10:90 st för mina. Dockorna har jag ingen aning om vad dom varit innan huvudet rök.
Kramar
AnnaMaria