söndag 29 december 2013

Lata dagar


De senaste dagarna har varit de lataste i mannaminne, vi har tillbringat vår tid i soffan, förutom när vi har umgåtts med min lillebror med familj :-). Jag har äntligen haft och tagit mig tid att läsa den senaste boken från Vintage by Nina, som jag inte mer än hunnit bläddra i tidigare. Åh, så mycket inspiration! Jag har redan fått flera idéer som jag ska försöka göra något av under nästa år.


 Granen står fortfarande så grön och grann i stugan. När jag kikade runt bland olika bloggar igår, blev jag så förvånad över att många skrev att de tänker slänga ut julen redan nu. Jag tyckte först att det lät så tidigt, men när jag lite senare gav mig ut för att handla mat, insåg jag att julen är över... det är VÅR! När man tittar ut kan man tro att vi är i april månad! Det är mellan 5 och 10 plusgrader ute, det ligger förvisso några snödrivor kvar men gräsmattorna är helt gröna.

Jag fortsatte till blomsteraffären för att köpa några vita amaryllis, men kände mig mest sugen på att köpa tulpaner, lökar och andra vårblommor :-).


 Gamla virkade plädar ligger i ett skåp och väntar på frusna gäster :-).


 Jag kommer att fortsätta att läsa boken under dagen, jag har en tjock inredningsbok till som införskaffades i höstas men som också är oläst. Det är så avkopplande att bara titta på och njuta av alla vackra bilder!

Raggsockarna nere i högra hörnet på bilden är sonens. Han har känt sig så frusen sedan han kom hem och tycker att vi har extremt kalla golv, det verkar inte bättre än att han har anpassat sig till varmare temperaturer efter 2 1/2 år på Gotland ;-). Han önskade sig därför ett par varma raggsockar i julklapp av min mamma och pappa och kvällen före julafton utbrast han:

- Jag hoppas VERKLIGEN att jag får ett par raggsockar av mormor och morfar, annars kommer jag att förfrysa fötterna!

Det var ju tur att jultomten, eller om det var morföräldrarna, hörsammade hans nödrop och uppfyllde hans önskan ;-). Själv går jag runt barfota här hemma på trägolven och njuter av vårvärmen :-).


Den här söta ängeln från Goebel fick jag helt oväntat av min snälla moster A för några år sedan. Jag fick den bara helt apropå, jag hade inte fyllt år och skulle inte fylla år inom den närmaste tiden. Ängeln är STOR och är också en speldosa som spelar Stilla Natt och eftersom jag vet vad dessa kostar, måste jag säga att det var en väldigt fin present bara sådär :-). Tack igen, snälla moster A! 

Nu ska jag gå ut i mildvädret innan solen börjar gå ner, men i morgon återkommer jag med ett inlägg om en tv-serie jag har fallit pladask för! På nyårsafton blir det som vanligt en årskrönika där jag summerar året som varit.

Önskar alla en skön söndag!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är ett otroligt väder, och nu känns det som det kan kvitta med vinter. Idag hittade jag små kantareller i skogen!! Fina bilder från dig, och nog behåller vi granen över nyår. Vår barrar men man får hålla avstånd.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Vilka vackra bilder från ditt fina hem så mysigt du har det!
Önskar dej en fin SöndagKväll
Kramar Kathrine

Mamma C sa...

Så vackert du har det. Nu kan det kvitta med snön tycker jag. Nu kan det vara en 6-10 grader varmt tills våren kommer.
Kram Mamma C