måndag 16 december 2013

Julinspiration

 
Foto: Laura Moss, Country Living

 I helgen blev det inte mycket fotande eftersom det var så grått och mörkt ute, till och med utomhus blev bilderna mörka och suddiga! Det snöade en hel del i lördags, men igår övergick snön till regn och det blev sådär tråkigt halt ute.

Alla bilder i inlägget kommer från Country Living, de bjuder alltid på inspiration så här års. Ja, annars också förstås :-). Jag blev så sugen på att göra egna granar av björknäver som på bilden ovan!

Foto: Ann Stratton, Country Living

 Kanske ska man göra som på bilden ovan och lägga allas servetter på en bricka i stället för på varje tallrik?

Foto: Janis Nicolay, Country Living
 
 Silver och vitt är alltid en vacker kombination och gamla julgranskulor är vackra att bara ha framme till lyst också.

Foto: Mikkel Vang, Country Living

Den här kransen är så vacker och även här har man använt björknäver. Helt klart en krans i min smak! Jag gillar naturfärgerna och så fjädrarna bredvid. Det allra vackraste julpyntet är kanske det vi kan plocka själva i naturen?

Ha en fin måndag!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Så vackra bilder! Allt i min smak också! Här har vi inte en gnutta snö, jo några fläckar från förra söndagens snöande förstås. Här blir det garanterat en grön jul!
Kram/Finas mammis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag skulle vilja ha allt på bild ett, såna granar skulle vara läckert på julbordet. Idag har det varit mörkt hela dagen här, hoppas på fotoljus imorgon för då är jag ledig.
Kramar/AM

Mamma C sa...

Änglastolarna och granarna var ju jätteläckert. Det skulle man vilja ha.
Kram Mamma C

Marie maräng sa...

Så härliga och inspirerande bilder du bjuder på!

Jag tycker den är en svår tid nu att få bra bilder... men snart vänder det och går mot ljusare tider :)

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie