söndag 1 december 2013

Första advent


 Igår kväll när vi kom ut på trappen så snöade det! Det dalade stora vita flingor från himlen och hundarna tyckte det var jätteroligt, inte minst Riva som såg snö för första gången. Sedan igår kväll vill hon gå ut hela tiden för hon vill ÄTA snön... :-).

I morse hade det slutat snöa men däremot har det blåst mycket starka vindar under hela dagen så det har varit mysigt att kura inomhus och adventspyssla lite. Det mysigaste av allt var såklart att få tända det första ljuset!


 I år blir det en riktigt vit jul här hemma, i alla fönster hänger vita skira gardiner och sofforna i vardagsrummet är fulla av kuddar och filtar i olika vita nyanser. När jag tänker efter är stjärnorna i fönstren är också vita :-).


 Jag kommer att fortsätta att julpyssla och pynta ända fram till jul, till första advent tycker jag att det känns viktigast att adventsstjärnorna hänger i fönstren och att adventsljusstaken är på plats.

Jag har precis druckit kanelte och ätit pepparkakor med grönmögelost, det är snudd på beroendeframkallande... ;-).


Önskar er alla en fortsatt mysig första advent!

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Så vackert med allt det vita! Och din banner är helt underbar!
Riva är inte ensam hund om att gilla snö! Vår första cocker älskade att äta snö. Hon hoppade högt efter snön när min man skottade. Ibland så när snöskyffeln så hon levde lite farligt.
Ha en fin adventskväll!
Kram/Finas mammis

STENLYCKA sa...

Vad passande med snö till advent!
Vilken vacker stjärna!
Adventskramar till dig!
Raina

STENLYCKA sa...

Vad passande med snö till advent!
Vilken vacker stjärna!
Adventskramar till dig!
Raina

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelige ting og så koselige bilder ! Jeg leste det et annet sted også , det der med pepperkaker og ost ?!! Jeg har aldri hørt om den kombinasjonen før , men kan hende at det er godt . Fin ny uke til deg !

idémakeriet sa...

Oooo vad mysigt att ni fick lite snö, ja det är snön som vi fattas här än så länge:)
Kan tänka att hundarna var förtjusta i snön.
Jag längatar redan när första snön kommer här och vi går ut med Buddy för att bekanta oss med det vita och kasta många bollar.
Mysigt adventsstake du hade gjord.
Ha det gott Bitte.
Varm kram Gerda

Marie maräng sa...

Det låter jättefint med en vit jul :)

Så fin din adventsljusstake är!

Jag såg att mitt paket är på väg... kul kul.

Önskar dig en fin fin helg!
Kram Marie