måndag 23 december 2013

Dan före dopparedan


 Så här dan före dopparedan är det riktigt opiffat och ostädat här hemma, det är nog nästan rekord för att vara mig, men så har det varit ovanligt mycket jobb med butiken också :-). Det är väl inte mycket som är färdigt egentligen, mer än att julklapparna är inhandlade. Jag har rivit ut sängkläder, sofföverdrag, plädar och kuddar som jag som bäst håller på att tvätta och dammsugaren går för fullt. Det ska bli mysigt framåt kvällen med en doft av nytvättat i hela huset!

Igår gjorde jag om min adventsljusstake, för grankvistarna och mossan hade blivit ruskigt torra och tråkiga. Jag bytte fat också och plockade fram ett STORT vitt fat från Mateus och pyntade om ljusstaken med gran, tall, prydnadsen och ny mossa.
 

 Jag ska strax återgå till städningen, sedan ska jag göra julgodis som jag tänkte att vi skulle börja mumsa på ikväll :-). Julmaten är inte högsta prioritet, för vi ska till mamma och pappa både på julafton och på juldagen, däremot finns det vissa saker som jag bara "måste" ha på mitt eget julbord.

Jag kikar in här i morgon igen för att önska er God Jul, förhoppningsvis kan jag visa bilder från ett städat och julpyntat hem också ;-).

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Ha en riktigt god jul nu, med dina nära och kära. Kram Mimmi

Hajan sa...

LILLA GUMMAN VAD ÄR LITE STÄDNING, DET ÄR JU INTE HELA VÄRLDEN.
DET BLIVER SÅ BRA ALLTIN I ALLAFALL-
LYCKA TILL OCH EN GOD JUL
KRAM HAJAN

Hanna sa...

En riktigt God Jul!
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fart det är hos dig, hinner du inte allt så skippa lite städning. Det kan du göra efter jul.
Ljusstaken blev jättefin i nya tappningen också.
Önskar dig och familjen en riktigt
GOD JUL
Kramar, och massa julpussar till vovvarna ♥
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Kikar in och önskar dej en fröjdefull JUl!
Och ett Gott Nytt Å^r
Kramar Kathrine

Mamma C sa...

Vill bara hoppa in och önska dig en riktig GOD JUL.
Kram Mamma C