onsdag 11 december 2013

Dagens nyheter i juligt rött


 Ikväll har jag lagt in lite nyheter, ja, jag började redan igår med att lägga in fler gamla tallrikar ur Rörstrands vackra serie Bengali. Den här serien har blivit en av våra mest älskade julserviser under 2010-talet, trots att den här serien tillverkades under 1940- och 1950-talet. Det beror till stor del på att flera stora inredningsbloggare har visat bilder på och bloggat om just den här serien i flera års tid nu. Med sin rosaröda färg är den som gjord för julbordet! :-)


 Jag har lagt in de sista julgranskulorna nu, alla i juligt rött! Det finns två söta klockor med frostade detaljer.


 Jag har också lagt in fler antika jul- och nyårskort! Det på bilden ovan hade jag lite svårt att skiljas från :-).


 En vacker gammal trefärgad ellips är också inlagd, när jag tänker efter så har jag några enfärgade om någon skulle vilja ha.


 Änglar kan man aldrig få för många av!


 Rött och vitt och julen närmar sig med stormsteg! Det är inte klokt att det bara är två veckor kvar till julafton!

Det är högtryck i tomteverkstan nu och jag och smånissarna packar paket långt in på nätterna! ;-) Vi har satt den 18/12 som sista beställningsdag för paket under 2 kg, för större och tyngre paket är sista beställningsdag den 17/12 om paketet ska hinna fram till jul.

Om man behöver få sitt paket skickat extra snabbt av någon anledning är det bara att höra av sig till oss så ordnar vi det! :-)

Många kramar
Bitte

Inga kommentarer: