onsdag 13 november 2013

Mer jul


Lite gammalt julpynt är inlagt i BUTIKEN, först en ljus samling i vitt, silver och blekt guld. Mina egna favoritfärger! :-)


Jag tycker så mycket om gamla julgranshängen, de är så tunna och sköra och egentligen är det väl ett under att man kan hitta sådant som är helt och fint efter alla dessa år!


Några av julgranskulorna är i ett lite större format...


... och kottar hör julen till!


Rött är ju julens färg och det finns mer rött julgranspynt som jag ska fota någon dag.


En gammal kökshandduk av kraftigt linne med röda detaljer passar fint i lantköket.


Små fåglar är så söta i granen eller som dekoration någon annanstans, det finns också några fåglar till som jag inte har fotat ännu.


De här 50-talshjärtana är ganska ovanliga, det är inte så ofta men ser dem...


... de finns också i rött och ljusblått!

Jag har också fått tag på ett parti antika jultidningar som ska läggas in i BUTIKEN tillsammans med mer gammalt julgranspynt i rött och rosa.

Ha en riktigt fin onsdag i mildvädret!

Många kramar
Bitte

1 kommentar:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

å ja den gammeldagse julepynten som går i stykker hvis man mister den i gulvet er bare helt kjempenydelig !!! Fin dag til deg !