måndag 4 november 2013

En morgon var världen vit...

 På Alla Helgons Dag gav vi oss ut i den tidiga morgonen, i en värld som över en natt hade blivit vit. Det var som att befinna sig i en saga och man såg inte många meter framför sig för dimman var så tät. Hade jag gått där ensam hade jag nog känt mig lite mörkrädd, även fast det var morgon och inte kväll :-).

Först gick vi förbi vackra Stigsjö Kyrka, några ljus var tända på kyrkogården, men eftersom det var så tidigt hade inte många hunnit ta sig dit.


 Vid Ultrå Kvarn forsade vattnet som vanligt och här var luften klarare och färgerna blå.


 Sedan fortsatte vi över frostnupna ängar...


 ... och jag slogs av hur naturen har förvandlats på bara några veckor. Vilken kontrast det är mellan oktobers storslagna färgprakt och novembers stillsamma färglöshet!


 Det kändes så fridfullt att vandra omkring i den här vita sagovärlden...


 ... solen orkade inte leta sig fram genom dimman, utan kunde bara anas på himlen.


 Det enda som hördes var våra egna steg och ett svagt porlande från en bäck i närheten.


När vi kom hem var jag tvungen att vårda mitt onda huvud så vi gick helt enkelt och lade oss igen! Vad mysigt det är att ta en liten tupplur när man egentligen borde vara vaken ;-).

Tack för alla fina hälsningar ni lämnar hos mig, de gör mig så glad! :-) Jag har inte orkat sitta så mycket vid datorn i helgen, men hälsar på hos er någon dag.

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Hajan sa...

man måste ju säga, att alla dessa grå nyanser är vackra med på sitt sätt. lilla Du vad tråkigt med din huvudvärk.
Men visst är det skönt att vila emellan varven.

ha en lite bättre dag

kramar från Hajan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Först måste jag säga, har inte huvudvärken släppt på en vecka får du gå till doktorn, hjärnan kan få sig en rejäl omskakning när man ramlar. Men så vackra bilder, frost är vackert. Kyrkor och kyrkogårdar speciellt undviker jag när jag är ensam, där blir man mörkrädd redan i skymning. I en mörk skog däremot går jag hellre.
Var rädd om dig nu
Stor kram
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej hopp jag igen
Är jättenöjd med lyktan, den lyser så fint. Ska allt ta bättre foton och visa den snart.
Kram/AM

Hanna sa...

ha en toppen dag!
kram
Hanna

Mamma C sa...

Så vackra bilder du knäppt.
Kram Mamma C

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag gillar inte dis och dimma, men så här på bild så är det ju strålande vackert.
Kram
Marie