lördag 30 november 2013

Årets julkaffe


Det har blivit tradition hemma hos oss att köpa julkaffe från Zoega's, jag är lika nyfiken varje år på hur de har smaksatt det. Årets julkaffe har toner av mörka bär och choklad och det doftade så gott från kaffet när jag öppnade paketet :-).

Ifjol blev jag lite besviken på julkaffet, det var inte alls så speciellt och hade en konstig bismak. I år däremot smakade julkaffet underbart gott och jag kommer med all säkerhet att köpa på mig ett antal paket... ;-).


 Det är svårt att ta bilder i det här bleka och svaga novemberljuset, särskilt på morgonen! Här skymtar i alla fall min adventsljusstake som jag ska piffa till lite mer inför morgondagen. Det där med att "less is more" har jag aldrig anammat :-).


 Det blir nog minst en kopp till innan jag kör igång med adventsstöket! Jag har hängt upp några stjärnor men har lite städning kvar, jag tänkte baka något gott också.

Ha en fin lördag så hörs vi igen i morgon!

Många kramar
Bitte

2 kommentarer:

retriever sa...

Lovely blog, best regard from Belgium, have a nice day!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har nyss varit hos svärmor på adventsfika. Det kaffet du köpt lät som det smakade gott. Och jättevackra koppar.
Ha en mysig advent
Kramar/AM