tisdag 26 november 2013

Årets adventsljusstake


 Idag har jag pysslat lite inför den stundande adventshelgen, det finns nog inget som är så avkopplande som att fixa med blommor, mossa och annat. Tyvärr har jag så lite tid för sådant nuförtiden, så jag uppskattar mycket de stunder där jag får möjlighet att vara kreativ och bara hänge mig åt stunden.

Årets adventsljusstake är i princip färdig! Stommen är den söta ljusstaken som är formad som en rosenkrans, den finns i butiken. Jag har "doftat" lite glitter över den för att den ska få en mer julig känsla.


 I mitten ligger flera gamla julgranshängen, det är både kottar och julgranskulor och så en vit trumpet som tronar längst upp :-).


Jag fick tag på eucalyptus som var så vackert lilatonad i kanten, vi får se hur den ser ut när den torkat lite. Torkar den ihop för mycket byter jag ut den till helgen, för jag vill att kransen ska vara fluffig och yvig :-).

Det blev en liten sneak peak av adventsljusstaken bara, på söndag får ni se den i sin helhet ;-).

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Med en doft av lavendel sa...

Så nyfiken man blir, av det lilla man ser så verkar den var jättefin.
kram Annika

Huset bakom lindarna sa...

Ser fram emot att se den i sin helhet!Kram/Finas mammis

Hajan sa...

Man kan ju fylla sin stake med vad man har för något.
Jag har samma stake alla år
men ändrar det som är i lite bara.
Kram till dig från Hajan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint, vackert med alla julhängen och trumpeten i mitten. Min är också rund iår.
Kramar/AM