onsdag 30 oktober 2013

Höstmys och fler nyheter


 Det är riktigt nattsvart på kvällarna och det mörknar så tidigt nu när vi har ställt tillbaka klockan, men det var skönt att få en timme tillgodo i söndags! :-) Det är fortfarande ovanligt milt och i morgon ska det regna så det innebär att vi får plusgrader ännu en dag. Jag njuter av varje frostfri minut... :-).

Ljusstaken på bilden har blivit min nya favorit och pryder numera mitt vardagsrumsbord. Jag gillar just att man kan förändra och dekorera den efter årstid.


I måndags fick jag en leverans som innehöll vackra fuskpälsplädar, sittkuddar och överkast. De är otroligt naturtrogna och välgjorda! Någonting händer när man vecklar ut dem, det är som att materialet blir "levande" på något sätt och det är väl därför de ser så verkliga ut.

Jag fick bland annat hem ett underbart benvitt överkast i minkimitation, det är så slätt och fint och känns riktigt lyxigt!


  De här sittkuddarna i renimitation kom också hem, de är varma och sköna och kan användas både inomhus och utomhus. Sittkuddarna är jättefina att ha som stolsdynor i lantköket, de är också sköna att ta med sig ut på trappen om man vill dricka kaffe i höstsolen utan att bli kall om rumpan :-). Jag fick även hem fuskpälsplädar i samma modell.


 En av modellerna är lite kraftigare och extra arbetad, det är den i prärievargsimitation. Den är så tjock och härlig! Om några veckor kommer också plädar i isbjörnsimitation, även de lite kraftigare och "lyxigare". De här två modellerna är en aning dyrare än de andra, men värda sitt pris :-).


 Pläden i fjällrävsimitation har en svag rosaton i botten, det framgår inte riktigt av bilden, men den är jättefin om man också har andra detaljer som tar upp tonen.


 Pläden i grizzlyimitation är en av dem jag tycker ser mest verklig ut!


 Pläden i svart sobelimitation är så elegant och vacker, när jag skulle fota den såg det ut som att jag hade en stor minkpäls i fåtöljen :-).


 Jag beställde också hem plädar i ozelotimitation för alla som tycker om "kattmönstrat". Den här pläden skiljer sig lite från de andra, för den är mycket mjukare och lenare och har en slät fin yta. Ungefär som man tänker sig pälsen på en stor katt.

Det bästa av allt med de här fuskpälsplädarna är att inga djur har behövt sätta livet till, man får den karaktär och lyxiga känsla som päls ger ändå! Ni hittar plädarna, sittkuddarna och överkasten HÄR.

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fina plädar, verkligen ser de ut som äkta tycker jag. Bra att det går att framställa så slipper djuren sätta sitt liv till. Måste kolla på din webshop. Ha en fin dag. Kram Mimmi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den där arctic fox var nog min favorit, men alla ser så jättesköna ut. Vet två till som skulle gilla dessa mycket! Ska bli roligt och få paket, en av lyktorna ska jag ha själv.
Stor kram
AnnaMaria

Hanna sa...

så mycket fint.
Ha en toppen dag!
Kram
Hanna

Susanne sa...

Jag hamnade här då jag sökte efter "päls" filtar på google. Men ser att det var 3 år sedan du hade dom här.
Den i fjällrävsimitation är exakt vad jag letar efter!!
Vart kan man få tag på den? Har letat jätte länge men hittar verkligen ingenting =(
Skulle bli så himla tacksam för svar om vart man kan köpa en sådan!!!

Ha det bäst!

Susanne