torsdag 17 oktober 2013

Första snön och en avklädd dam


 Igår sken det upp en kort stund på eftermiddagen och jag hann precis fånga de gyllene björklöven mot den mörka ovädershimlen, jag fotade genom vardagsrumsfönstret. Det duggregnade mer eller mindre hela natten och även i morse.

När jag skulle gå tillbaka till jobbet efter lunch råkade jag titta ut genom fönstret... och då snöade det! Stora vita flingor dalade mot marken, men det dröjde inte länge förrän de förvandlades till snöblandat regn och sedan bara regn. Ikväll har det varit riktigt kyligt och rått i luften, jag brukar sällan frysa, men det riktigt bet i kinderna när jag var ute för en stund sedan!


 Jag har en sån vacker dam här hemma, hon är från 20-talet och alltså snart 100 år. Det kan man inte tro när man ser henne! Hon är lite exhibitionistisk som ni ser, men väldigt vacker i tidstypisk håruppsättning.

Jag har ställt henne på en byrå i vardagsrummet nu så att hon syns lite bättre, jag har haft henne på en mer undanskymd plats tidigare och det är ju synd!


 Nu när det plötsligt blev så kallt är det mysigt att kura inomhus, jag har plockat fram några extra plädar och ljus är tända överallt. Jag letade fram en varm kofta också, damen verkar däremot  inte vara så frusen av sig som jag är ;-).


Och i morgon är det fredag... igen! Det känns skönt, det blir en helkväll i TV-soffan i morgon kväll tror jag :-).

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Hajan sa...

Det var verkligen en vacker dam,
vad gör det att hon är varmare i
sina kläder. Jättevacker byst också har hon. Så klokt att
du tagit fram henne, hon är verkligen stilig
kram Hajan

Chokladvillan 1910 sa...

Jag störtgillar 20-tals damen ! My cind of stuff... ;)Vi har haft 3 grader hela dagen idag så visst börjar det bli kyligt alltid. Mysigt med ljus & tänd brasa. Härligt skönt ! Mormor ja huuuu Tiden går & vad spännande det ska bli ! En grabb blir det har dottern tagit reda på. ;) Jag har köpt mitt första babyplagg som mormor hehe. Kul att höra av dig & skönt att vara tillbaka i bloggvärlden. Så kul att titta in !
Må så gott & stor kram
Anki

Fågel Blå sa...

Hej Bitte!
Vilka underbara bilder du visar, så fiiiiiiina!
Jag hämtade ut Nina Boken igår men jag har inte hunnit ta av omslagspapperet än, så nu skall jag tassa ner och göra det!!!
Spännande!!
Nu vänta jag på den fina ljusstaken jag beställt inne i din fina butik!
Önskar dej en fin heög
Kram Kathrine

G:a Affären sa...

Den damen är värd att komma fram från sitt undanskymda ställe, en riktigt vacker raritet! Och så fint med att ha henne vid spegeln så att även baksidan får synas. Och så gillar jag de yviga fjädrarna bredvid henne!

Kramar
Cia