lördag 19 oktober 2013

En kvällspromenad genom stadsparken

 När jag gick hem från jobbet igår sken solen så vackert, så jag skyndade mig hem för att hämta hundarna och sedan ge mig ut med kameran. Jag hann inte mer än komma ut på trappen med hundarna så gick solen ner.... typiskt!

Vi gick till stadsparken ändå som jag hade tänkt, men det kändes lite snopet att jag precis hann missa de sista solstrålarna.


 Det har blåst mycket de senaste dagarna så många löv har rasat av träden.


 Hösten är vacker...


 ... och det är mysigt att hoppa runt i alla nedfallna löv :-).


 Det dröjer nog inte länge förrän det inte finns ett enda löv kvar i träden...


 ... och nästa gång snön faller ligger den kanske kvar.


 Men än så länge kan vi njuta av höstens skönhet! :-)


 Precis när vi hade gått ut ur parken sken det upp igen!


 De allra sista strålarna smekte trädtopparna och oss...


 ... och världen blev gul.


 Jag blev så glad att det blev några bilder med kvällssol ändå! :-)


 Stadsparken låg i skugga, men längst upp där vi befann oss letade sig solen fram.


 Och det bästa av allt förutom upplevelsen och en härlig promenad med småflickorna, var att jag fick precis den bild jag önskade mest: Vår vackra domkyrka mot kvällshimlen - juvelen i Härnösandskronan.

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara höstbilder! Det är precis som om naturen vill ge oss ett sista skådespel...ett sista fyrverkeri innan den går in i sin sista vila...
Kram,
Regina

G:a Affären sa...

Men så vackra bilder du visar från stadsparken, vilken färgprakt! Och domkyrkan är verkligen vacker. Jag har aldrig varit till Härnösand men jag tror det vore värt ett besök.
Och du, vilken fantastisk header!

Önskar dig en fin söndag!
Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bilden på domkyrkan var så bra så den skulle hänga inramad någonstans i staden. Vilken fin promenad ni fick.
Stor kram
AnnaMaria

blockethuset sa...

Ser att det är fler än jag som badar i löv...
Kram
Carina

Hajan sa...

Det var fina bilder Du tagit. Så
vackert kyrkan ligger med sina
tinnar och torn i detta gula
löv-verk.

Tack för vi får vara med ovch titta.

kram från Hajan

Min plats i solen sa...

Underbara bilder! Vilken höstkänsla! Tack för att vi fick följa med på din vackra höstpromenad. :)

Kram på dig