torsdag 5 september 2013

Veckans nyheter


 Vilka härliga dagar vi har haft, det är brittsommarväder och tydligen ska det bli ännu varmare till helgen! Det känns inte alls dumt med en extra sommarvecka! :-) Den här tiden på året är både intensiv och rolig, för det kommer leveranser var och varannan dag nu. Trots att jag vet vad jag har beställt känns det ändå så spännande att öppna kartongerna...

I fredags kom en leverans som bland annat innehöll flera olika sorters ljusstakar och två olika jardinièrer.


 Den här ljusstaken är ur samma serie som jardinièren på den första bilden, den är riktigt stor och pampig! Man kan både ha kronljus och blockljus i den.


 Ännu en ljusstake ur samma serie...


 Jag har också fått hem så vackra studentkrokar, de är av gjutjärn så de är riktigt tunga och gedigna! Studentkrokarna är nytillverkade men efter en antik modell.


 De här söta ljuskopparna av glas föll jag för på mässan, de är enkla, men söta i all sin enkelhet. Den här milt bärnstensfärgade lyktan tycker jag passar fint nu i höst, men även till jul om man vill ha detaljer som skimrar i guld! Ljuskoppen kommer hem i fler färger under hösten, de andra färgerna är restade.


 Idag kom en efterlängtad leverans från Jeanne d'Arc Living, jag slet upp kartongen för jag visste att den innehöll massor av julsaker som jag har varit sååå nyfiken på. Jag blev inte besviken kan jag säga... ;-). Julsakerna väntar jag dock med att lägga ut, däremot fotade jag direkt de här vackra kuddfodralen av linne. Jag har själv ett par liknande linnekuddar och de blir bara vackrare ju fler gånger man tvättar dem!

Jag har många fler varor att fota, men jag tar det allt eftersom jag hinner. Det är så fullt upp nu så jag hinner inte riktigt med bloggen och absolut inget här hemma! I helgen ska jag försöka vara ute så mycket som möjligt i finvädret, jag är som ofta någon slags "änka". Den här veckan är jag "jaktänka" ;-).

Ha en fin fortsättning på veckan!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina saker, man vill ha allt!
Roligt och packa upp och fota, men ibland skulle man ha mera tid.
Är ofta inne och trycker på nyheter, mycket spännande.
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Hej!
Märker att det var länge sedan jag var inne hos dig, så många trevliga inlägg jag har missat. Får försöka bättra mig men tiden och den vackra sommaren har bidragit till att jag inte har suttit så mycket vid bloggen. Hoppas det blir bättre framåt hösten för det är så trevligt att besöka dig och få massor med inspiration. Du är så duktig på att skapa vackert omkring dig och ta härliga foton!
Önskar dig en riktigt fin vecka!
Kram Raina

G:a Affären sa...

Så mycket fint du fått hem, och dina bilder ger verkligen inspiration.
Här hemma ligger det mesta efter, i alla fall inomhus.

Ha det gott!
Kramar
Cia