söndag 15 september 2013

Under my umbrella...


 ... ser jag inte de mörka regnmolnen, utan om jag tittar uppåt ser världen härligt ljuslila ut och den är full av små glittrande silverprickar :-). Jag är så glad att jag köpte ett lila paraply i stället för ett svart som jag först tänkte. Det var ett av sommarens bästa köp, även fast jag mest har använt det som solparasoll så här långt.

Ikväll var det "katt-meeting" i vår trädgård, grannens båda katter var här plus några andra katter som jag aldrig sett förut. Mollie och Noomi dröjde sig kvar i trädgården efter kvällspromenaden, alla de här nya katterna var väldigt intressanta. När jag skulle fota paraplyet kom som vanligt grannens katt Tiger för att hjälpa mig :-).


 I helgen har jag fotat JUL så det står härliga till, jag hade en deadline idag och även fast julkänslan inte på något sätt ville infinna sig, var det bara att fota på. Jag har gått igenom flera hundra bilder under dagen, det tog sin lilla tid, men det kändes skönt att kunna maila iväg materialet i eftermiddag. Julen har ju redan startat för oss företagare, det är konstigt men sant! :-)

Samtidigt som julsakerna kommer alla höstnyheter hem och jag har också fotat några av de varor som kom från Olsson & Jensen häromdagen. Det var bland annat runda sammetskuddar i flera färger, här i en vacker dimlila nyans. Jag har också fyllt på en del varor direkt i kuddkategorin, så de ligger alltså inte under nyheter. HÄR finns fler kuddar!


 Den här lampfoten har varit restad i över nio månader, men nu finns den äntligen i lager igen! Ni hittar lampfoten HÄR. Lampskärmen finns också i lager, jag gillar den där milt kittfärgade nyansen. Jag har roliga nyheter på gång på lampfronten, något antikt och väldigt personligt... :-).


 En alldeles ny lampfot för i höst, den här ser ut som en gammal kyrkoljusstake i formen.


 Jag har också lyckats få tag på några vackra rostiga kronor, jag har haft dem i butiken tidigare, då i en aning större storlek. Den här typen av kronor ser man ofta på gamla franska madonnor.


Jag har också lagt in de två sista höstälvorna, här är den söta slånbärsälvan!


 I köksfönstret står en bukett lila rosor och tittar ut på regnet, jag blir aldrig less på den där sorten :-).

Det märks att det har varit en solig och varm sommar, för jag tycker att de flesta man träffar är mycket piggare och gladare än tidigare höstar. Utan tvekan behöver vi alla rejält med sol på nosen för att må bra! Det är lättare för oss att möta livets höststormar om vi har haft möjlighet att ladda batterierna så att vi själva kan lysa i mörkret.

Hösten är här och väcker tudelade känslor. Glöm inte att ni har rätt att tycka, tänka och känna precis vad ni vill om det!

Med en ros önskar jag alla som kikar in här en bra start på veckan!

Varma kramar
Bitte

6 kommentarer:

Hajan sa...

Tänk att allt återkommer i fråga om saker och ting. Sammetskuddar
var ju väldigt populärt på 40-50 talet. Det går ju bara runt några sekel, så är vi där igen.
Men det är ju tur för Er med firmor,
och så roligt för oss, som får lust igen.
Jag gillar Din blogg och dina husdjur + grannens katt.
kram Hajan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka fina lampfötter, skärmar och kuddar! Den där dimlila färgen är så vacker. Vad roligt att ni får besök av så rara katter, men kan Noomi och Molly hålla sig från att jaga dem? Önskar dig en fin start på veckan!
Kram,
Regina

Hanna sa...

fina saker.
Ha en bra dag!
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Olsson & Jensen har jättefina saker, så läckra höstfärger. Ditt paraply hade också jättefin färg, det blev en sommar utan paraply iår. Gullig tiger, roligt att han blivit så fotovan.
Kramar/AnnaMaria

Mamma C sa...

Så mycket fint. Ja nu kommer hösten med stormsteg.
Kram Mamma C

G:a Affären sa...

Ännu fler fina nyheter, och den lilagrå färgen är så behaglig.
Rosen i fönstret är nästan för perfekt för att var sann!
Tack för den.

Kramar
Cia