torsdag 19 september 2013

Sekelskiftesromantik och regnkläder


 I förra veckan började jag att fota en barnklänning från förra sekelskiftet som jag haft ett tag, men inte kommit mig för att fota förrän nu. Det var en fin kväll, men jag hann bara ta några foton och sedan gick solen ner. Dessvärre är höststormarna över oss nu så det lär dröja ett tag innan jag kan fortsätta fotograferandet av klänningen :-). Ni har kanske läst i kvällstidningarna att vi till och med har översvämningar här i Västernorrland till följd av de senaste dagarnas regn!


 Den lilla klänningen är så underbar, i tunn fin bomull och verkligen i tidstypisk modell med låg midja, stor "lös" krage, stråveck och söt brodyr. Klänningen ser dock väldigt annorlunda ut när den hänger upp och ner ;-). Så fort det blir fint väder igen ska jag ta bättre bilder av den, sedan hamnar den i butiken!


Idag har jag tittat runt efter regnkläder, jag har bestämt mig för att investera i en rejäl (och snygg) regnkappa som jag kan ha till och från jobbet, när jag är ute med hundarna och så vidare. Det är lite svårt att hålla i ett paraply samtidigt som tre hundar! Jag ska fundera lite till på kappan, men det lär nog räcka med att jag blir dyngsur på väg till jobbet i morgon för att jag ska slå till :-).

Ha en fin fredag i regnet!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken skillnad på väder, vi har sol men imorse var det liite is på bilrutorna och gräset lite vitt. Det tycker jag är för tidigt! Och fota mörka dagar är ju helt hopplöst, men vi får hoppas det vänder. Regnkappa är toppen, ta en med huva.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Hanna sa...

Ville bara titta in och önska dig en trevlig helg.
Kram
Hanna

Hajan sa...

På morgonprogrammet i dag visade De
hur bedrövligt det är.
Stackars människor får ju sina hus förstörda.

Det är det enda som är bra med min >>Färdtjänst, jag behöver aldrig gå i varken regn eller snö. Men ta mig tusan det var roligare på den tiden före olyckan
Så vacker spets det var med på klänningen.
trevlig Fredag
kram Hajan

Huset bakom lindarna sa...

Så underbart fin liten klänning! Vem kan ha burit den?
Här skiner solen idag igen, vi har inte fått något ordentligt regn på flera månader.
Ha en fin helg, trots regnandet.
Kram/Finas mammis

Mamma C sa...

Vilken vacker spetsklänning. Regnkläder är ett måste när man har hund. Hoppas du hittade någon fin regnkappa eller regnställ.
Ha en fin helg.
Kram Mamma C