onsdag 25 september 2013

Höst


 Ja, nu är det verkligen höst! Det blev plötsligt väldigt KALLT och löven i träden börjar sakta men säkert ändra färg. Ändå är den vackraste tiden kvar, ni vet när naturen fullkomligen sprakar av färg och marken har ett tjockt täcke av vackra höstlöv.

Det är lamp- och ljustider nu och precis som på våren får jag sån lust att göra om här hemma :-). Jag skulle vilja murra till det ordentligt!


 Jag längtar efter guld- och bärnstensnyanser, bruna kuddar, kottar, kastanjer, pumpor, nypon och rönnbär...


... och andra detaljer som ger höstkänsla. I somras fick jag tag på några omonterade rådjurshorn, de finns i butiken nu. Jag ska se vad jag mer kan hitta i gömmorna :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

Hajan sa...

god morgon lilla bloggvän, ha, ha
klockan är bara 02,56 tidigt.
Men jag har sovit så gott i 5 timmar nästan. Så därför kollade jag lite runt. Vet Du att jag inte såg att det var små horn du hade, på bilden. Visst vill man "murra" till det. det är ju så, små ljusgrottor som lyser upp.
Härliga tider, strålande tider
kram Hajan

Fågel Blå sa...

Underbara bilder love it!
ja och visst är det som du säger,
Man myswer och kurar in sej!
Önskar ej en fin Dag!
kramar Kathrine

"Hemmet är min vrå" sa...

Ååååååå så fin lampa! Den gillar jag. Ha en fin torsdag. Kram Mimmi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Precis så vill man ha på hösten, jag tror vi är programmerade på och ändra färg och boa in oss. Två dagar i rad har jag skrapat bilrutor, lite tidigt! Men det blir varmare till veckan igen.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Vilken snygg lampa i fönstret. Ja, nu får man tända ljus överallt och peta in en pinne i braskaminen. Ta en tjock pläd och kura ihop sig soffan.
Kram Mamma C