tisdag 20 augusti 2013

Lite nyheter


 Jag har lagt in lite nyheter i butiken de senaste dagarna och även ikväll. Äntligen har jag fått tag på ett antikt skrivställ med de där riktigt snirkliga och krusidulliga formerna :-). När jag startade butiken för några år sedan hade jag flera stycken i lager, men de är inte lätta att få tag på nuförtiden. Därför slog jag till direkt när jag såg det här!


 Jag har också lagt in några antika fat/uppläggningsfat från Gustafsberg och Göteborgs porslinsfabrik, de här runda enklare modellerna är jättesöta att ha som kakfat.


 Jag hittade ett antikt viktorianskt reklamkort i gömmorna, jag trodde att jag hade sålt alla men det visade sig att det fanns ett kvar :-).


 Den här antika brevpressen köpte jag i somras, gamla foton väcker alltid min nyfikenhet. Det skulle vara så spännande att få veta vem kvinnan på fotografiet var!


 Jag har också fått tag på den mest ljuvliga antika spets, den här är från Frankrike och tillverkad under sent 1800-tal. Jag bestämde mig för att behålla lite av den själv, men en meter av den finns inlagd i butiken.


Sist men inte minst tänkte jag visa den här antika skålen med pärlbård från Gustafsberg, den har en sån vackert matt yta och har mörknat lite längs kanterna så den har fått den rätta patinan. Jag är själv så svag för vitt och cremefärgat porslin, det är väl därför jag brukar köpa in det mesta jag kommer över ;-).

Ni hittar alla nyheterna HÄR.

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket fint som du lagt upp. En sådan brevpress som du kallar det, har jag på min farmor och en av hennes systrar.
Kram mamma c

Hajan sa...

det är så fint med allt Du fixat, jag är väldigt svag för olika
spetsar. Jag skall kolla hos mig, min mamma knypplade mycket, så vi skall kolla min dotter och jag
och se vad vi skall hitta på.


kram Hajan

Hanna sa...

fina bilder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fint du hittat :) Kikade minsann in i butiken också... men jag hann inte med den här gången.
Kram
Marie

tindra lite mera sa...

Otroligt vackra saker och fint fotat! Spetsar är jag alltid på jakt efter när jag går på loppisar som återanvänds till mina kuddar. Fin blogg och butik du har!
Kram Katarina

G:a Affären sa...

Så fina nyheter och bilderna väcker lusten att se mer.

Jag håller med dig om Formex, man vill gärna hitta det som inte alla andra har. Många montrar har också ganska lika utbud och då tröttnar man lätt. Nu är det många år sedan jag hade inredningsbutik, men jag tyckte det ändå var väldigt roligt med inköpsmässor.

Tack för din kommentar om förvandlingen av mitt hus! Det är bara fyra år sedan plåten började rivas och många har redan glömt hur det såg ut. Jag får ofta höra - visst ja, det var plåt innan!
Ja men då tar jag det som en komplimang, att det ser bra ut.

Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina nyheter som alltid hos dig. Kom hem nu på em och har hämtat paketet. Presenten kommer bli uppskattad och lilla gipstavlan var till mig, jättefin. Och tusen tack för godiset, blir fint ikväll det!
Kramar
AnnaMaria