söndag 11 augusti 2013

Efter regn kommer sol...

"Vindarna äro i denna månad föränderliga, åska och regnväder vanliga"
Bondepraktikan
 ... och sen kommer det mer regn! Det är inte klokt så det har regnat de senaste dagarna, men som tur är har det varit uppehåll emellanåt så vi har kunnat passa på att ta lite längre promenader då. Idag klarnade det upp lite mitt på dagen och jag gick ut i trädgården för att se hur äpplena tar sig. En hel del hade ramlat ner av alla skurar, men de ser riktigt lovande ut! Blekrosa och goda :-).


 Solen tittade plötsligt fram och rödvinbären passade på att sola sig en stund.


 Och himlen skymtade så vackert blå bakom alla regnmoln, jag hoppas på bättre väder i morgon!
        .

 Regnet behövs kanske efter den värmebölja som varit de senaste två veckorna och allt växer så det knakar. Vår trädgård börjar bli rätt vildvuxen! :-)


 Det kom en regnskur medan vi var ute på förmiddagen och som om det inte var nog att vi blev genomblöta, blev Noomi skrämd av att någon kastade ner takplåt på backen precis när vi gick förbi. Hon fick panik och ville bara hem så fort som möjligt, men jag lyckades lugna ner henne. Efter att jag hade torkat hundarna torra, stoppade jag om dem i soffan och Noomi och Riva fick dela filt. Noomi somnade dock inte i första taget... :-).


 Mollie somnade däremot som en stock i andra soffan, hon älskar verkligen mjuka kuddar och varma filtar!


 Till sist somnade även Noomi  :-).


 Riva växer också så det knakar, jag vet inte om det är regnet som gör det ;-). Hon är nästan lika hög som Noomi nu, men smal och gänglig så det syns att hon är valp. Öronen är jättelånga och tassarna jättestora, det blir nog en stor madam det här! H är i Ryssland och fiskar och kommer nog inte att känna igen henne när han kommer hem igen :-).

Förutom att promenera så har jag och resten av flickflocken varit iväg på några kortare inköpsturer i helgen. Jag hittade lite fint som ska ut i butiken till veckan, om det blir fint väder så det går att fotografera sakerna, vill säga.

Ha en fortsatt fin kväll, snart börjar The Paradise! :-)

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Hajan sa...

Så roligt att det var flickornas
tur att vara med på bild.
Det är klart De blev rädda av en takplåt. Sådan tur De har, som har en matte som förstår ett litet hundhjärta som behöver tröst.
Jag tycker Er trädgård verkar underbar.
men nu går jag hem till mig, klockan är bara 04.05

kram Hajan

Nyanser av vitt sa...

Vilka söta små tjejer ni har. Oj då hoppas att han hinner hem. Jag är där på torsdag sen drar vi ner till landet på fredag igen. Snart börjar sonens handboll och då blir det inte så mycket tid till det.
Sköt om dig
Kram Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stackars Noomi, hon har den där blicken som jag känner igen. Höga snabba ljud kan ju skrämma vem som helst. Så gott du bäddat ner dom, dom ser så goa ut. Jobba gick som en dans, tror det går lättare när det inte är högsommarvärme utan lite regn i luften.
Kramar
AnnaMaria

Viola sa...

Vilka underbara bilder på vovvarna, hoppas att hon nu inte kommer ihåg för mkt utav det obehagliga, nog har vi variation alltid när det gäller väderlek, ha en fin vecka, kram

Här är gudagott att vara! sa...

Vilken dramatik, och de på en vanlig promenad ! - Slänga takplåt så där.. Inte underligt att man vill hem och krypa under täcket !
- Man skulle verkligen vilja lägga sej där i flickhögen och snusa hund ♥
Tack snälla du för din hälsning !
- Är lite nervös för morgondagen och vad den ska föra med sej.
Ha det gott och sköt om er allihopa !
Kram Anneli

G:a Affären sa...

Det var olyckligt med plåten! Jag har påmint plåtslagaren att de måste se sig för då min granne kan vara ute med hästen. Det vore katastrof om de då skulle slänga ner plåt, eller annat från taket! Jag tror de flesta djurägare tänker på sådana faror.

Du skämmer verkligen bort dina hundar på ett mysigt sätt, det ser så härligt ut där de sover! Jag tror du är världens bästa beagelmatte!

Kramar
Cia