tisdag 30 juli 2013

Regnet det bara öser ner...


... och himlen är alldeles vit. Allt förlorar sin färg på något sätt när det är sånt här gråväder, ja, utom min solbränna, den finns fortfarande kvar som tur är ;-). Men... jag blir så trött och seg av vädret och vill bara sova! Alla skor är genomvåta så jag får nog gå barfota till jobbet i morgon...

För att muntra upp mig lite köpte jag ett nytt paraply idag, ett dimlila i vacker pagodmodell. Jag är så glad för det! :-) Men inte så glad för det så att jag hoppas på regn även i morgon ;-).

Hoppas att solen lyser på er!

Många kramar
Bitte

9 kommentarer:

Hajan sa...

Här blir vi glada för regnet, det är
nästan fyra veckor sen sist.
Och gräsmattorna behöver få lite väta.
I år har vi ju äntligen haft lite sommar.
Men ni kanske hör till dem som haft mycket regn. Mina kära vänner i Göteborg med omnejd, är nog nöjda
och vill inte ha mer regn.
så olika kan det vara i vårt avlånga land.
kram från Hajan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det har varit olika väder i vårt avlånga land i sommar, jag blev lycklig när det började regna. Igår hade vi mulet och lite duggregn, och plötsligt var det folk överallt i alla trädgårdar hörde man gräsklippare. Jag rensade rabatter hela dagen, har varit för varmt för det tidigare. Men solen är tillbaka idag, jag skickar upp lite till dig.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Äntligen uppehåll här hos mig idag. Igår var förskräckligt vilket skitväder vi hade. Då gjorde vi ingenting här hemma. Bara slappade.
Kram mamma C

Huset bakom lindarna sa...

Här har vi också ett par dagar med regn, det behövs ju det också. I går bakade jag och idag MÅSTE jag städa. Allt sådant blir eftersatt när vädret är fint! Visst är det kul med fint nytt paraply, men solen får hellre skina! Ha det så bra i vackert stilla sommarregn! Kramar från Finas mammis

Hanna sa...

Hej!
Jag har en liten fråga på min blogg, hoppas att du kan hjälpa mig med den.
Kram
Hanna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag var faktiskt lite glad över regnet som kom igår, vår gräsmatta börjar anta mera bruna toner än gröna, men jag reagerar som du och blir oerhört trött, känns som man inte dragit upp rullgardinen när det är mulet och grått. Kul med ett vackert paraply! Jag har ett som jag vårdar ömt, det har varit med om många störtregn och stormar, maken har försökt att laga det flera gånger. Mönstret på paraplyet är någon av Monets målningar i fina blåa toner.
Önskar dig en fin avslutning på veckan och en trevlig helg!
Kram,
Regina

Här är gudagott att vara! sa...

Jag älskar din nya header !
Så underbart fina dom är ♥
Regn älskar jag inte lika mycket, fast visst behövs det ibland...Men tänk om det bara kunde regna på nätterna ;)
Tack fina du för din gulliga hälsning! Har man hund själv så vet man hur mycket man är fäst vid dom och hur jobbigt det är när dom är sjuka eller gör sej illa.
Hugo har alltid varit mattes hund och han tassar efter mej varje steg jag ta. Nu när han var inlagd på djursjukhuset så kändes det
så fruktansvärt tomt...En fingervisning hur det blir den dagen när han inte finns hos oss längre.
Är så tacksam och glad att han piggnat till och blir bättre för
varje dag !
Ha det gott och hoppas solen lyser på dej !
Kram Anneli

Aquilejans sa...

Regn är ju inte så värst kul, men behövs ju efter all sol o torka;) Men vilken häftig grind du har!!
Kram Malena

Fågel Blå sa...

Hej!
Men nu har det slutat och jag tror det behövs lite regn emellanåt annars blir det en öken av allt!
Inte skoj,
Hoppas du får en fin helg!
Jag har beställt av dej en sak!
Kramar Kathrine