onsdag 24 juli 2013

Lite blåvita nyheter i butiken


 I helgen började jag lägga in lite blåvita nyheter i butiken och ikväll har jag lagt in lite till. Pampigast är den här antika viktorianska terrinen, det finns också en såsskål i samma serie. Jag är väldigt svag för antikt engelskt porslin!


 Inte fullt så gamla är de här engelska kaffekopparna (de tillverkade i början av 50-talet), men de har ett vackert och ovanligt mönster som föreställer springande hästar som drar en vagn. Några viktorianska damer står där i vagnen och ser lite oroliga ut :-).


 Några små söta smyckeskrin finns också inlagda...


 ... plus några söta somriga dukar. Just den här skulle vara väldigt fin att lägga på en liten bricka! Glasen står stadigare också om de står på en duk.


 Jag har fått tag på en samling Willow-tallrikar, några mattallrikar är inlagda men det finns alltså många fler storlekar och modeller. Blått och vitt är så fräscht på sommaren och just Willow-mönstret är en riktig klassiker. Det passar både vid en riktigt tjusig dukning, såväl som på torpet.


 Jag har också fått tag på några antika speceriburkar från Gustafsberg, två ur serien Ingrid med prästkragemönster och två som är i samma modell men i stället har ett jugendmönster i grönt.


 Jag har också mååååånga 1800-talsbokmärken som väntar på att fotograferas. Två små vackra snäckor med ett helt underbart skimmer är i alla fall inlagda :-). Det var dagens nyheter, ni hittar dem HÄR.

Igår hämtade jag ut ett paket som innehöll de allra ljuvligaste halsband... jag är så otroligt glad för dem och de kommer också snart i butiken :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina saker, kopparna gillar jag mycket. Och snäckorna på bokmärket var otroligt vackra. Håller koll om det dyker upp något mer fat ur Cremo serien, det fatet har jag inte glömt.
Må gott och stor kram
AnnaMaria

Aquilejans sa...

Blåvitt är alltid fint!
Ha en bra dag!

Hajan sa...

Blåvitt älskar nog alla, alltid
lika fräscht.
Kopparna var jättefina.
Kram från Hajan