söndag 2 juni 2013

Solig helg och inköpstur


Vilken underbar helg det har varit på många sätt, inte minst vädermässigt. Det regnväder som skulle komma uteblev och lika glad för det var jag :-). Jag har bland annat legat i soffan och filosoferat, tittat på den blå himlen genom fönstret och sett de vita skira gardinerna fladdra i vinden. Det här är min utsikt från soffan!
 

Vi har såklart också varit ute på altanen en hel del, här är det Roxanne som sitter på den lilla kattkojan. När piraterna var mindre låg flera av dem INUTI kojan, nu får de inte plats i kojan utan sitter ovanpå den i stället.

Jag har haft lite sitt-träning med dem i helgen och gjorde därför små "valpbullar". Jag rullade små miniköttbullar av köttfärs och av blodpudding och valparna lärde sig snabbt att sitta när de fick en liten valpbulle i munnen som belöning :-). Flickpiraterna lärde sig snabbast, men för pojkarna tog det lite längre tid. Rocky har fortfarande inte riktigt förstått sammanhanget ;-).


Igår lät vi också alla valparna komma ut på gräsmattan en stund, det var som att se små svartvita kalvar på grönbete. De tyckte det var så roligt och sprang hit och dit!


Sedan blev det lite sorgligt för Roxy blev hämtad. Det blev väldigt tomt och tyst efter henne, inte minst för att Noomi och Roxy verkligen fann varandra för några veckor sedan och sedan dess har de lekt tillsammans från morgon till kväll. Ja, det känns verkligen konstigt och tomt när de nu försvinner en efter en!


Förra helgen var jag på kosläpp med Mollie och Noomi och för att muntra upp oss lite, gick vi för att titta på korna igår kväll igen. På vägen dit går man förbi det här mjölkbordet och ända sedan Mollie var liten har vi alltid stannat för att titta på katten som ligger där. När hon var valp trodde hon att det var en riktig katt och även fast hon numera vet att den inte är riktig, måste vi ändå alltid stanna där för att titta på den :-).


Korna var glada och skuttade omkring i hagen, jag tror att vi alla tre kände oss mycket gladare när vi var på väg hem igen. Kor och solsken gör hjärtat glatt! :-)

I lördags hann jag dessutom med en inköpstur och hittade så mycket fint, bland annat antikt porslin, gamla plåtburkar och lite annat smått och gott. Jag ska börja fota och lägga ut sakerna i morgon!

Med en kittel full av penséer önskar jag er alla en fin vecka!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Önskar dig en fin vecka också ! Jag förstår att det blir sorgligt & tomt när piraterna försvinner en efter en...huuu. :( Tur att det är ett härligt väder i alla fall. Värme ! :)
Så härligt.
Må så gott & njut !
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker du är stark, att se dom små liven åka iväg måste vara grymt.
Så fint dom har pyntat på mjölkbordet, ett sånt satt jag på som barn och räknade bilar!
Eller det var mer avancerat än så, vi skrev bilmärke, färg och hur föraren såg ut, skulle ha varit perfekt vittne åt polisen...fniss.
Om du någon gång ser en gammal tallrik från Villeroy & Boch som heter Commedia dell´Arte gjord ca 1870, då är jag väldigt intresserad. Den har ett lila mönster runt kanten och i mitten är det en bild av tex en gycklare.
Må gott och kramar
AnnaMaria

Hajan sa...

Tack älskade Bitte, nu har jag skrållat fram och tillbaka för att
läsa och titta på dina bilder och
läst dina texter. Att katen får ligga kvar på Mjölkpallen, är mer än konstigt. I dagens tid och läge
nästan så man börjar tro på mänsligheten igen.
Här tutar ambulanser i ett kör, måste
ha hänt något på E4ans motorväg.
tycker inte om det ljudet.

Ha en bra helg och hissa vår fina flagga i topp.
kram Hajan

G:a Affären sa...

Vilken fin mjölkpall och att Mollie kommer ihåg katten och fortfarande vill kika på den.
Valparna på bulljakt är för härliga med svansarna i vädret.
Kosläpp tycker jag också är roligt att se med lyckliga och skuttande rodeokossor.
Så fin header med syrenerna!

Önskar dig en fin nationaldag och en trevlig helg!

Kramar
Cia

G:a Affären sa...

Vilken fin mjölkpall och att Mollie kommer ihåg katten och fortfarande vill kika på den.
Valparna på bulljakt är för härliga med svansarna i vädret.
Kosläpp tycker jag också är roligt att se med lyckliga och skuttande rodeokossor.
Så fin header med syrenerna!

Önskar dig en fin nationaldag och en trevlig helg!

Kramar
Cia