torsdag 13 juni 2013

Små hjälpredor


Igår fick jag en pall varor från en av favoritleverantörerna och fick sedan för mig att jag skulle fota några av sakerna i trädgården. Jag hade väl inte mer än ställt sakerna på bordet, förrän en av grannens katter, Tiger, kom för att hjälpa mig ;-).


Först låg den bara så snällt på trädgårdssoffan, jag tror att den var på flykt undan måsarna som terroriserar oss varje sommar. Man kan se hur de cirkulerar över hustaken och ser de någon av katterna går de till attack! Det innebär att vi inte kan lämna något ute för tillfället, man får bära ut kuddar, plädar och lyktor o.s.v när man ska sitta ute och sedan bära in det igen.


De här brunsvarta gjutjärnsskålarna hade jag i butiken i fjol också, men nu har jag tagit hem dem igen och de finns nu också i vitt. Jag tog också hem en större modell av den vita skålen, den är otroligt stor och pampig och blir en maffig centrepiece på bordet!


Efter en stund kom även grannens andra katt för att "hjälpa" mig. Jag kan aldrig komma ihåg vad den heter, jag tror att den heter Bulbasaur, men jag kallar den för Lucifer ;-). Det här är Mollies stora kärlek, det är inte klokt så kär hon är i den! När hon var valp studsade hon upp och ner som en gummiboll så fort hon såg den och det var väl inte helt uppskattat ;-). Under åren har hon verkligen fått kämpa för att vinna kattens gunst och numera får hon hälsa/nosa på den utan problem, till sin stora lycka. Trägen vinner!

Jag fick lite för mycket hjälp med fotograferandet av grannkatterna och när jag dessutom började höra måsarna komma närmare, avslutade jag fotosessionen och sprang snabbt in med allt! Det får bli ett nytt försök igen i eftermiddag :-).

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Hajan sa...

Det var snygga saker både skålarna och inte minst katterna.

Du har nog lite tur med Djur också tror jag

kram Hajan

Mamma C sa...

Låter inte kul med dessa måsar. Men du lyckades få några bra bilder :)
Kram Mamma C

G:a Affären sa...

Vilket fint sällskap du fick, ja katterna då. Och idén att fota skålarna ute var bra. Så fina de är i sin form och jag gillar tassarna, svårt att säga vilken färg som är finast. Ok, båda!
Själv blev jag nästan anfallen av en fiskmås i dag. Den skränade och gjorde störtdykningar mot alla som kom och gick genom en av skolans entrédörrar! Förmodligen har den ett bo med ungar på taket.

Mot elaka fiskmåsar hjälper det inte ens att man heter Tiger!

Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Precis en sån tiger har vår granne också, han traskar in hos oss som han bodde här. Han har aldrig fått något ätbart, klappat honom har jag ju gjort.... Men jag tror katter bestämmer själva var dom vill vara. Måsar hade vi ett tag, dom skrek så man fick aldrig sova på morgonen. Och så var dom borta, hur det gick till vet jag inte. Fina foton fick du den korta tid du var ute, jättefint fat.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria