fredag 28 juni 2013

Rosor och ruiner


 Här kommer en liten fredagshälsning från Visby! Jag kommer väl att trötta ut er med alla Gotlandsbilder ;-). Vi har gjort fler utflykter under veckan, men framför allt strosat runt i stan bland alla rosor och ruiner.


Här är S:t Pers ruin, en av många kyrkoruiner i Visby. Den byggdes som tysk församlingskyrka på 1100-talet, här låg några hundra år tidigare en hednisk offerplats.

 Det finns gott om söta små hus i Visby, jag kan inte se mig mätt på dem :-).


 Rosor finns det som sagt gott om, i alla möjliga färger och former!


 Det här huset har vi gått förbi flera gånger, jag tycker att det är så smakfullt med de gröna fönsterluckorna och fodren mot de persikorosa rosorna!


 Sankta Katarina är kanske den vackraste kyrkoruinen i Visby, den uppfördes i mitten av 1200-talet.


 Hela stan är ett myller av gränder och tvärgator...


 ... och jag har förälskat mig i rätt många hus här i Visby ;-).

Här är S:t Trinitatis kyrkoruin, eller S:t Drotten som den också kallas. Även den byggdes på 1200-talet.


 Med en doftande Visby-ros önskar jag er alla en trevlig helg! :-)

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Hanna sa...

så fina bilder från Visby, vilket underbart väder ni ser ut att ha också.
Kram
HAnna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Först tog jag en morgontur till Fårö, inte svårt och förälska sig i en sån ö. Och nog är det som och komma utomlands, helt underbart. Visby är allt en av Sveriges pärlor också, gissar att din son trivs bra. Du tar fantastiska bilder, inte en chans att du tröttar ut oss.
Ha det jättebra
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Så otroligt vackra bilder!
Inte tröttar du ut mej heller!
Mera vill jag se!
Kramar Kathrine

Hajan sa...

Inte kan man väl bli trött av att titta på det man tycker om.
Vi fick titta i på deras innergårdar. Det var så mysigt
man fattade inte hur De kunde få till det.
kram Hajan

Mamma C sa...

Var många år sedan jag var i Visby. Men kommer ihåg hur vackert det var. Många fina bilder du tagit.
Kram Mamma C

Viola sa...

Ännu massor utav ljuvliga bilder från vackra Visby, ni verkar ha ett jättefint sommarväder :) ha de, kram