måndag 17 juni 2013

Ny vecka och snart midsommar!


Helgerna försvinner som vanligt i ett huj och så är det måndag igen. Men, jag har mycket roligt att se fram emot den här veckan, först och främst så går jag på semester på torsdag! :-) På fredag är det midsommarafton och vi är bjudna till goda vänner, det ser jag också jättemycket fram emot. Den tredje saken att se fram emot den här veckan är att på söndag flyger jag, mamma och sonen till Visby. Vilken toppenvecka, va? :-)


I morgon blir jag gräsänka i några dagar för H ska iväg på fisketur, men helt ensam blir jag förstås inte. Mollie, Noomi och inte minst lilla Riva finns ju hemma. Jag kom på att jag nog har glömt bort att skriva att vi har behållit Riva, eller har jag berättat det redan? Mollie är så otroligt glad för sin lilla unge, hon leker och pysslar med henne från morgon till kväll och de sover alltid tätt, tätt ihop. Det är nästan som att det har blivit lite synd om Noomi som var den roliga lektanten under sex veckor, nu har hon blivit lite av det "femte hjulet" och ser rätt ledsen ut emellanåt. Noomi får vara min "unge" nu och mysa med mig :-).



Jag ska visa lite bilder av Riva någon dag, det är inte klokt hur stor hon har blivit! Ni kommer nog inte att känna igen henne från valpbilderna jag visat tidigare :-).

Trots att det har regnat en hel del i helgen är det en underbar tid nu... jag har fönstren öppna och känner doften av syren i junikvällen, det är ljust och stilla ute. Veckan före midsommar är kanske den allra vackraste på året :-).

Hoppas att ni fått en bra start på veckan!

Många kramar
Bitte

9 kommentarer:

idémakeriet sa...

Jag tänkte väl att du inte kunde avstå från de allihopa, hihi.
Mysigt att den lilla fick stanna kvar.
Ja jag kan tänka mig att hon har vuxit, jag ser ju här hemma hur mitt svarta monster har vuxit.
Inte klokt alltså.
O vad skönt att du får semester och ska till Visby.
Njut nu av din semester och vila upp dig.
Vi hörs igen.
Kram Gerda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Undrade allt om ni inte hade en valp kvar, ska bli roligt och se bilder på alla tre längre fram. Och himmel så fort det blev midsommar, känns som det ganska nyss var påsk. Mitt paket kom igår men jag kom hem så sent så jag ska hämta idag, spännande.
Stor kram
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej jag igen
Glömde skriva att jag kikat in på din facebook sida, det var den snyggaste av alla jag sett.
Kram
AM

Hajan sa...

jaa så där, jag har suttit vid Symaskinen sen kl 10.00,
så nu har jag lite ont i ryggen.
Så började min vecka, men det går snart över bara jag vilar ett tag.
Skall bli spännande att få se Riva
igen.
ha det bra, jag önskar Glad >Midsommar en annan dag.

kram från Harriet

Fågel Blå sa...

Härligt med Semester!
Och hoppas du får en fin midsommar!
Bamsekramar Kathrine

Hajan sa...

Ja nu önskar jag Dig , make och
lilla Molly samt Riva en fin
M I D S O M M A R

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, visst är tiden nu den bästa. Så känns det och doften av syren!
Glad midsommar från mig!
Carin

Fröken Tindra sa...

Underbara foton!
Glad midsommar!
Kram!

STENLYCKA sa...

Midsommarkramar till dig härliga bloggvän!
Raina