fredag 21 juni 2013

Glad midsommar!


Jag önskar att man kunde stoppa tiden just nu, hela veckan har jag suttit uppe långt in på nätterna för att bara insupa det här magiska midsommarljuset och spara det som ett vackert minne att ta fram när mörkret sänker sig över oss igen. Midsommarblomstren tittar upp som små näpna ballerinor i markerna med gröna skira balettkjolar och armarna i en vacker pose.

Igår var min första semesterdag och det var så skönt att kunna sova lite längre på morgonen. Lilla Riva sov ända till halv nio, till mattes stora förtjusning ;-). Hon är så duktig och vill följa med på allt, men det är svårt att hitta en lagom nivå när det också finns två vuxna hundar i huset som har helt andra behov.

Här är en bild från "sommartorpet", vi promenerar fortfarande dit ibland och njuter av den vackra utsikten. Det här är Ångermanland för mig... de blå bergen i fjärran, djupa dalar, milsvida skogar och vildblommor kring grånade ödetorp. 

Idag blir det inte så mycket fixande här hemma eftersom vi är bortbjudna ikväll, däremot är det mycket som ska ordnas innan jag reser till Visby i helgen, inte minst med företaget! Jag hinner nog ändå kika in en snabbis innan jag åker :-).

Önskar alla en solig och Glad midsommar!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

G:a Affären sa...

Läste att ni behåller lilla Riva, vilken lycka!
Är det ditt sommartorp? Det ligger verkligen högt när man jämför med bergen. För mig är det ibland ett behov att se ut över sådana vidder, för min mamma var det att se ut över havet.
Min semester började också igår, så efterlängtat.

Hoppas du får en trevlig midsommar och en trevlig resa till Gotland!

Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Lite segt och komma igång idag, fast det blev inte så sent hos oss.
Han valde ett fint ställe och bo på din son, så roligt och åka till Gotland.
Ha det bra och stor kram
AnnaMaria
ps, karamellerna är jättegoda, tusen tack

Mamma C sa...

Hoppas din midsommar har varit skön och bra. Så kul med en liten vovve till.
Kram Mamma C