torsdag 27 juni 2013

Fårö


 I måndags hyrde vi en bil och styrde kosan mot Fårö. Det är ca fem mil från Visby till Fårösund, men att köra fem mil på smala kringelikrokvägar tar mycket längre tid än det vanligtvis gör :-). Vi hade dock ingen brådska utan stannade på loppisar och annat, men så till sist var vi framme och körde ombord på färjan. Vad jag älskar doften av hav!

 Fårö fångade mitt hjärta direkt med sin karga skönhet, omringad av ett glittrande blått hav.


 Och till sist såg vi de mäktiga raukarna, de såg ut som stora figurer med sina ansikten vända mot havet.

 Att komma till Gotland är som att åka utomlands, och jag fick ännu mer av den känslan på Fårö.


 Även ett stenlandskap kan vara vackert!

 Solen strålade hela dagen och det var otroligt rogivande att vandra runt bland all sten, känna den salta doften av hav och tång och titta ut på det stora blå.


 Dagen på Fårö blev ett minne för livet...


 ... och vi åkte inte hemåt förrän framåt kvällskvisten. Solen strålade lika klart hela vägen "hem" till Visby :-).

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Vilka fantastiska vyer från Fårö! Jag har alltid längtat till Gotland, jag hoppas det blir någon gång i framtiden! Kram/Finas mammis

Hanna sa...

så otroligt fina bilder du bjuder på från vackra Fårö.
Kram
Hanna

Hajan sa...

Jaa, Du har så rätt det är så mäktigt. Med det stora blåa havet.
Den Ön har ju verkligen en historia. Vad roligt för din mamma,
att komma dit också.

Gulle Dig.

kram Hajan

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj oj så vackert.. Fotona tar andan ur mej , njuter...
Kraam
Sanne

Viola sa...

Vilka otroligt vackra bilder, kan inte se mig mätt på bilden med de brunbeiga sjöbodarna mot det blå...underbar bild, ha en härlig helg, kram

Här är gudagott att vara! sa...

Så vackra bilder från denna underbara ö ! Ja visst är det som att komma till ett annat land när man besöker Gotland. - Blandningen av den karga naturen och den frodiga och blomstrande är fantastiskt !
Ha det så gott och njut !
Kram Anneli