måndag 24 juni 2013

En hälsning från Visby


Vi landade på ett soligt och varmt Gotland igår eftermiddag och efter att mamma och jag installerat oss i lägenheten vi hyrt, promenerade vi genom stan och sedan vidare till sonen. Det är en ren njutning att promenera på kullerstensgatorna förbi alla pittoreska små hus, med den mäktiga muren bara ett stenkast bort...

Havet är heller aldrig långt borta här i Visby, jag älskar att se mot horisonten, mot den punkt där himmel möter hav...


 ... eller kika in på små tvärgator och vindlande gränder...
 

Överallt växer rosor, Visby kallas ju "Rosornas stad" och det är inte svårt att förstå varför!


Trots att det ser ut som att rosorna växer direkt ur asfalten är de STORA och fluffiga, de verkar trivas trots bristen på jord?


 Och de doftar ljuvligt... :-).


Inte långt utanför Söderport bor sonen, så här har vi passerat flera gånger redan. Idag hyrde vi en bil och gjorde en utflykt till Fårö, jag ska visa bilder därifrån en annan dag.

Ha en fortsatt fin vecka!

Soliga kramar
Bitte

3 kommentarer:

Hajan sa...

Underbara bilder, vi älskade Visby och Gotland. Når barnen var små för 45 år sen, bodde vi privat hos
människor som själva flyttat ut på sina land. Det var genom SJ på den tiden. Men visst är det som att
komma utomlands. Så spännende att få se från Fårö, där har jag aldrig
varit. Tack för att Du visar oss
dessa bilder.

underbart

Viola sa...

Nu längtar jag till en av Sveriges vackraste platser, Visby är en underbar stad, njut :) ha det så skönt, kram VIOLA

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin semester, bättre än och åka utomlands. Det är jätteroligt och se dina bilder, Fårö är jag nyfiken på.
Må gott och kramar
AnnaMaria