fredag 3 maj 2013

Sov alla


 Sov alla, sov alla, vågor på vida havet nu.
Sov alla sov alla, havets vindar nu.


 Vågor och vindar, som på havet bo.
Nu har de alla snart gått till ro.


 Sov alla, sov alla, susande gröna skogar nu.
Sov också, dröm också, slumra också du.


 Träden i skogarna, de sover nu.
Vänta snart sover väl också du.
Text: Astrid Lindgren och Georg Riedel


När Mollie var liten sjöng jag Vargsången ur Ronja Rövardotter för henne, då somnade hon på en gång :-). För de här små piraterna sjunger jag "Sov alla" ur Pippi Långstrump, som Pippi sjöng när hon var ute på de sju haven för att leta efter sin pappa.


Piraterna sover fortfarande väldigt mycket, speciellt efter att de har fått mat :-). 


I morse fick de flytta in i köket, oj så roligt de tyckte att det var! De sprang och hoppade över köksgolvet, viftade på sina små svansar och var så glada. Jag tog fram några små gosedjur som Noomi nästan ätit upp, inga ögon finns kvar eller någon som helst stoppning. Små gosedjursskinn skulle man kunna säga!


Nu leker de med sina nya leksaker, när de inte är inne i piratgrottan förstås. Det finns ett utrymme under en köksbänk, ni vet som det ofta är i gamla kök. Där har jag lagt en stor mjuk filt och fluffat upp den, så babypiraterna springer ofta in dit och ligger där och myser. När det är dags att sova går de till bädden.


Mamma upp i dagen! Så här sov Mollie det första halvåret, nästan alltid på rygg och med huvudet vridet åt en sida. Det ser inte så bekvämt ut....


Som ni ser har de små piraterna lite för stora "kläder", men det är meningen att de ska växa i dem under kommande månader. Det ser så charmigt ut när det skrynklar sig på benen... :-).

Önskar er alla en riktigt fin och solig helg! Jag ska tillbringa helgen i köket ;-).

Många kramar
Bitte

11 kommentarer:

idémakeriet sa...

Vilket härligt hög med hundbebisar.
Kan förstår att du inte kommer ur köket, hihi.
Underbara små liv och så härligt tillsammans.
Klarar Mollie av att hantera den här högen?
Ska du behålla också en själv? Det är svårt att stå avstånd från alla eller hur?
Ha en skön helg Bitte!
Varm kram från mig och en svart tass från min vackra pirat.
Gerda

Huset bakom lindarna sa...

Kan inte titta mig mätt på dina små pirater. Och så fina sånger du sjunger för dem! Den rosa tassen upp i luften är helt underbar, kan känna hur den luktar. Vad roligt att du kallar dem för pirater. Vår lilla coccer har en svart lapp för sitt öga så vi har ofta kallat henne för lilla piraten! Ha en fin dag där i köket bland alla tassar! Kram/Finas mammis

Anonym sa...

Oj oj, vad dessa små pirater växer och växer! Nu börjar det bli extra livat i huset med alla dessa viftande svansar! Mera livat kommer det bli kan man tro ;) Helt underbara bilder du delar med dig. Önskar er alla en skön helg i husets centrala rum. Många hälsningar och klappar.
Susanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååååååh vad fina de är, mitt hjärta blir alldeles varmt när jag ser de fina fina bebisarna...

Önskar dig en riktigt skön helg!
Kram,
Regina

Blommiga Rutan sa...

Åhhhh, vilka små sötisar! Vilket "vill ha" begär man genast känner!!!
Fantastiskt söta och goa!
Förstår att du tänker tillbringa hela helgen i köket, vem hade inte gjort det med dessa underbara små gullisar!!!

Mysig helg
Kram Anncathrine

Hajan sa...

Jag har aldrig sett så många söta
ungar på en gång. Det är underbart,
hur skall du klara att de försvinner en i taget. Så underbart
söta"
Det är som Du säger, kläderna De har är lite förstora. Det är precis
som de har glömt att draga upp
ärmarna. Jag älskar dem, hela högen

trevlig helg nu önskar
Harriet

Mamma C sa...

Dom är så himla goa dina små pirater. Mer och mer spring i benen blir det på dem.
Kram Mamma C

Chokladvillan 1910 sa...

Underbara bilder Bitte ! Jag vill bara ner med huvudet & gosa/dofta på de små piraterna. jag tycker att valpar doftar så gott !!!!
Må så gott & njut !
Kram Anki

Magia da Inês sa...

¸.•°✿✿⊱彡

Passei para uma visitinha e estou encantada com tanta graciosidade.
Adoro esses pequeninos!

Ótima semana!
Beijinhos.
Brasil.°✿⊱彡
¸.•°✿✿⊱彡

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gulligt att du sjunger för dom. Och den smätten under bänken är ju perfekt för små pirater och vila i, fast det blir väl inte så långa stunder med vilande. Vi har jättemycket djur av alla slag här, ligger nästan granne med skogen. Så rådjuren kommer vilket dom blir matade eller inte, bara och acceptera.
Må gott och kramar
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Vilken hög med underbara små pirater! Och den där stilen med mamma upp i dagen är för härlig.
Jag förstår att det blir mycket köksbestyr hos dig.

Kramar
Cia