tisdag 14 maj 2013

Regn, rusk och butikspyssel


Usch, vilket tråkigt väder vi har haft de senaste dagarna! Som ni såg i förra inlägget var det underbart soligt och fint i början av förra veckan, men lagom till torsdagen och ledigheten drog ett regnväder in över stan och bestämde sig för att stanna kvar. Det sprack upp lite i söndags eftermiddag, men igår började det regna igen :-(. Vad typiskt att det måste bli dåligt väder när man för en gångs skull är ledig!

Det blev därför inte så mycket uteliv i helgen, utan jag fixade med butiken i stället och flyttade om lite i butikshyllorna.
 

Jag har gjort en ny kategori i butiken med lite morsdagstips, där finns bland annat den söta adressboken från Jeanne d'Arc Living.


Jag har också gjort en ny trädgårdskategori, där finns inte så många varor än men jag har några leveranser på väg som bland annat innehåller ljuvligt doftande trädgårdstvålar, handkräm för trötta trädgårdshänder, söta växthus, buddhor och lite annat smått och gott :-).


Självklart har jag också gosat med mina älskade små pluttpirater, de har fått riktigt vassa tänder nu ;-). De biter mig i tårna, halsen och tuggar på mitt hår. Eftersom det var riktigt höstmörker inomhus i helgen blev det tyvärr inte så många nya valpbilder, men här är i alla fall en ny bild på Roxy och Rex. De är som ler- och långhalm! De leker ihop, jagar varandra och somnar sedan bredvid varandra :-).

Jag hoppas på bättre väder nu så att jag kan ta fler foton av de små raringarna!

Önskar alla en fin och SOLIG vecka!

Många kramar
Bitte

4 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Nä, vad trist med vädret ! Vi har faktiskt haft (förlåt) kanonväder...
Jag har njutit av vara ute, lyssnat på koltrasten & sett hur alla knoppar brister. Så underbart. Det går så fort !!! Nu är allt grönt ute. ;)
Hoppas att du också får njuta av finväder & att vi får se mer av piraterna. ,)
Må så gott !
Kram Anki

Hajan sa...

först en var sin puss till Rex och Roxy, de är ju för söta.
Jeanne d Ark , jag fick låna 2 st
underbara tidskrifter av tösen min.
Vi kan läsa ihop tycker hon, jättesnällt.

Jag tycker det är roligt att läsa om de olika hemmen och se på bilderna.
kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Piraterna blir gulligare och gulligare, och så sött att dom två tyr sig till varandra. Lyktan du visar är jättefin, slitage och färg som jag gillar mycket. Idag är jag ledig, hoppas inte det blir regn för jag tänkte klippa gräset.
Må gott och kramar
AnnaMaria

G:a Affären sa...

När jag ser på bilden med Roxy och Rex så blir jag verkligen pussugen på de små pluttarna!

Det blir spännande med en trädgårdskategori och lyktan är helt i min smak. Ja nu är det mycket trädgård i huvudet. Den här sommaren måste jag ägna åt fönstren som behöver ses över med skrapning, nytt kitt och målning. Men det är inte dumt att få vara ute och göra jobbet.

Önskar dig soliga dagar!
Kramar
Cia