torsdag 23 maj 2013

Lite nyheter


Jag har fått tag på ett parti gamla textilier, bland annat gamla broderade örngott och dukar som jag håller på att tvätta upp. Sedan måste jag väl stryka dem också ;-). Det är så fint med gammalt sänglinne, det får gärna vara av linne också!


Jag har också fått tag på både gammalt cremefärgat och lila porslin, några av de lila tallrikarna finns inlagda men fler delar kommer alltså!


Tänk att det snart är helg igen, jag begriper inte var dagarna tar vägen! Antagligen beror det på att det är så fullt upp med valparna så tid och rum försvinner. I helgen "försvinner" den första av valparna och det känns så sorgligt så jag orkar inte ens tänka på det, men jag är glad för att lilla Ronja kommer till varma och fina människor som kommer att ha mycket tid för henne :-).


Något som också gjorde mig glad var när jag läste att Aunt Molly's hade hamnat på tidningen Isabellas lista över Sveriges bästa inredningsbutiker! :-) Vilken ära, det fanns många stora och kända butiker med på listan så jag hade inte förväntat mig att hamna där bredvid dem.

Solen strålar och det är +18 grader i skuggan, det är också något att vara glad för! Det är som bäddat för en underbar helg på altanen :-).

Önskar alla en riktigt fin och solig helg!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

blockethuset sa...

Vilka skatter..gamla vackra lakan och örngott..Underbart!
Carina

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhh så fina saker!
Kul att du blivit utnämd grattis till dej!
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Hajan sa...

läste just att Violan hamnat där också. Det är ju alltid en uppmuntran. Men Ni är ju duktiga flickor och månar ju om oss som
kunder.
Ja nu försvinner en i taget.
av dina små kelgrisar.
Det är så mycket som händer på era bloggar. På ett ställe har små ulliga lamm fötts. En annan i dag berättade att hon kom så hon fick hjälpa till att hjälpa en ko, som födde en liten tjurkalv.
Det var så gulligt hon filmade
den lilla kalven när han skulle resa sig. Det är ju så härligt att se. hoppas på en härlig helg nu.

kram Hajan