tisdag 23 april 2013

We can build a spaceship

 Foto: http://www.modelsteam.myfreeforum.org

När sonen var hemma i helgen spelade han flera av Miss Lis nya låtar, jag tyckte så mycket om dem så jag har fortsatt att lyssna på dem sedan han åkte tillbaka till Visby :-). Det är lite mer "radiomusik" över hennes senaste album, men hennes röst och texter är omisskännliga. Hon är så otroligt bra!

 Foto: http://www.scenicreflections.com

Idag har det spöregnat hela dagen och jag har suttit och tittat på gamla sommarbilder och drömt mig bort till sol och värme. Jag längtar efter sommarhimlen, molnfria dagar, måsarnas skri i sommarkvällen och ljusa juninätter när solen aldrig går ner...

 Foto: hr-wallpapers.com

Tänk om man bara likt en fågel kunde breda ut sina vingar, lyfta och ge sig av... vilken känsla...

Här nedan är ett klipp från Nyhetsmorgon när Miss Li framförde Spaceship, en av låtarna från hennes nya album. Lyssna och flyg iväg med mig! :-)

Många kramar
Bitte


3 kommentarer:

Hajan sa...

håller med Dig angående henne.
Hon är verkligen bra, glömmer aldrig första gången man hörde henne. Det var på Allsång på Skansen, ett lite energiknippe
ensam på scenen med pianot.
väldigt bra.
tack för vi fick lyssna, men nu
måste jag återgå till mina näringar

kram Hajan

Mamma C sa...

Gillar henne också, hon är riktigt bra. Ja det är tråkigt med allt detta regnande.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka bilder och så bra låt. Det känns nästan som jag svävar bort där i luftballongen. Hoppas det slutat regna, fast det är bra med lite regn också, bara det inte hakar upp sig.
Kramar
AnnaMaria