fredag 12 april 2013

Äntligen helg!


Äntligen fredag och helg! Det är inte klokt så trött och sliten jag har känt mig den här veckan, mycket beroende på att datasystemet på jobbet har krånglat rejält och gjort allt så tungjobbat det bara kan bli. Då är det skönt att få stänga datorn, göra helg och gå hem till 11 älsklingar... :-).

Mollie är så fin mot valparna, men vi försöker få henne att lämna valplådan då och då för att hon ska få vila sig lite. När valparna har ätit sig mätta och somnat brukar nämligen Mollie tycka att det är ett bra tillfälle att tvätta dem, men då vaknar de ju igen och vill ha ännu mer mat...


Det går som sagt ingen nöd på valparna, de har redan dubblat sin födelsevikt och är nästan dubbelt så stora som när de föddes. De är riktigt knubbiga! :-) Som ni ser på bilden börjar de sakta men säkert bli bruna på huvud och ben, de små nosarna börjar bli svarta och inom några dagar kommer de att öppna sina ögon. Det ska bli så spännande!

Mollie däremot är så smal så smal, trots att hon äter enorma mängder mat per dag, det krävs en hel del för att utfodra en hel beagle-armé!
 

Noomi hjälper fortfarande till att väga valparna varje kväll, det är dagens höjdpunkt för henne. Hon är som en liten barnsköterska, först håller hon koll att valparna inte kravlar av vågen när husse skriver ner vikten. Är någon valp på väg att "ramla av", är hon snabbt där med nosen och stoppar dem. Sedan undersöker hon dem från topp till tå och slickar dem lite på huvudet och på magen :-).


Det blir många valpbilder, men jag kan inte låta bli :-). Jag ska försöka att skriva om något annat emellanåt också.

Önskar alla en riktigt fin helg! Vi ska väl vara i valplådan som vanligt ;-).

Många kramar
Bitte

10 kommentarer:

Lena sa...

Vilka sötnosar :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååååhh...nu har jag läst och tittat på bilderna och läst och tittat på bilderna...såååå fina valparna är!!!! Vilken tur att H hade kunskap om vad man gör i sådan situationer som uppstod när de kom till världen så att allt gick bra!! Valparna är underbara! Önskar dig en fin helg!
Kram,
Regina

Hajan sa...

Käraste lilla Bitte Du behöver inte skriva om något annat, för min del. Jag tycker det är underbart att få följa detta, via min Blogg . Tack snälla Du för det.
Sitter i nattsärken och skriver detta, men kommer åter igen. Nu väntar Duschen och ett barnbarn som
kommer. Kl 13,00 skall jag fira en 100, Åring.
kram från Hajan

STENLYCKA sa...

Åhhh...du får visa så många bilder du vill från de underbar små liven! Älskar att titta på dessa söta små valpbilder, kan ana hur det känns att ta i, hur de luktar och hur de gnyr. Skall bli så spännande att se ögonen!
Ha det så gott med de små i helgen!
Kram Raina

Chokladvillan 1910 sa...

Det ser så härligt ut med allihopa ! Underbara. Ja, vad spännande när de öppnar sina ögon. Det känns som att då får man se dem på "riktigt". Vad kul att Noomi hjälper till också. ;)
må så gott & ta hand om dig & de fyrbenta !
Kram Anki

Mamma C sa...

Åhhhh, man blir helt lyrisk att se dessa små valpar.
Ha en fin helg.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det ser så rofyllt ut när dom sover, men snart lär du ha huset fullt av små valpar. Skönt att allt går så bra att dom äter och blir stora. Snart kommer Alice hit, jag ska passa henne. Bara henne idag för hon är nyopererad (igår), lär nog vara en medtagen liten vovve.
Må gott och stor kram
AnnaMaria

G:a Affären sa...

Valpbilder kan jag inte få nog av och det är så roligt att se dem växa.
Vilket jobb ni lägger ner på de små med vägning och annat pyssel. Mollie är säkert både trygg och nöjd med hjälpen hon får.

Trevlig söndag!
Kramar och massor av nospussar till beagle-armén från mig, Cia

Hajan sa...

förlåt mitt spring, var bara inne
och tittade lite suget på
den underbara Valphögen.
puss och kram
hajan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh så söta de är! Förstår att du har svårt att låta bli att fota dem. Och det måste du nog göra hela tiden eftersom de växer så fort.
Kram
Marie