lördag 30 mars 2013

Vaniljsås och grädde...


 ... kommer kvällens efterrätt att innehålla, men det är också två av mina absoluta favoritfärger och det syns här hemma! :-) Vårt lilla dock-kök går i de färgerna och i det här lilla köket finns två av mina mest älskade saker: en cremefärgad antik hushållsvåg och en snövit fjällripa.


Påskgodis är ett måste till påsk och jag brukar alltid duka fram ett litet gottebord, om än inte lika stort som till jul. Mina favoriter det här året blev tiramisuäggen på bilden ovan, mmm, så goda de var till kaffet! :-)


I trollhasseln hänger årets små påskägg, de har vackra franska monogram och små hönsfjädrar längst ner. Här har vi N som i Noomi :-).


Som jag skrev i förra inlägget har jag gjort små reden här och lagt olika ägg i dem, här är ett från vardagsrummet.

Det känns som att ledigheten bara har börjat, ikväll är det påskafton och vi ska laga till ännu en smarrig rätt ur Börje Salmings kokbok. Jag måste verkligen rekommendera den, det vi har provat hittills ur den har varit fantastiskt gott! Ikväll blir det älgkött, på skärtorsdagen åt vi anka. Mmmm! :-)

Önskar alla en fortsatt fin påskhelg!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar min ripa jättemycket också, vilka skönheter. Låter gott det ni lagat till påsk, har tyvärr inte den boken.
Ha en fortsatt skön påsk
Stor kram
AnnaMaria

Mamma C sa...

Tack för tipset om receptboken. Den ska jag kika efter.
Kram Mamma C

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhh så vackre bilder från ditt gottebord,,
Önskar dej en fin fortsättning på påsken
Kramar Kathrine