söndag 24 mars 2013

Nya kuddar och kuddfavoriter


Hoppas att i har haft en lugn och skön helg! Här har solen strålat från klarblå himmel hela helgen och det har till och med känts lite varmt i solen. Jag har försökt hinna vara ute så mycket som möjligt för att tanka solsken och energi :-).

I fredags fick jag en delleverans från Van Asch som innehöll några kuddar jag förälskade mig i på mässan :-). Jag tycker så mycket om viktorianska arkitektritningar, kanske har ni sett att jag ofta har några viktorianska husritningar som bakgrund till varorna i butiken?


Därför var det inte konstigt att jag föll för de här kuddarna, tryckta efter originalritningar från 1878. Arkitekten som en gång ritade fyrarna hette James Barnett och fyrarna uppfördes sedan under 1880-talet i New South Wales i Australien.

Rachel Van Asch har köpt ritningarna och rättigheterna från australiensiska staten och nu finns alltså de här gamla fyrarna även i form av kuddar :-).

Kuddarna finns i två modeller och storlekar, båda i söta och vårliga pastellfärger!


Jag håller på att byta kuddar i sofforna här hemma, nu vill jag ha det lite mer vårbetonat! Fuskpälskuddarna är tvättade och undanlagda, men två av dem får vara framme eftersom det är Mollies och Noomis favoritkuddar :-).

Jag och Noomi har varit ute på några riktigt härliga långpromenader i helgen, Mollie har tagit det lite lugnare av olika orsaker. Idag var Noomi riktigt blöt och geggig efter promenaden vi tog på eftermiddagen, så hon fick ett varmt och skönt bad när vi kom hem. Efter att jag torkat henne, somnade hon så sött på favoritkudden och sov gott i flera timmar! I morgon har vi friluftsdag på jobbet, då ska hon få följa med på pulkåkning och korvgrillning :-).

Önskar alla en fin vecka!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

Här är gudagott att vara! sa...

Ni verkar ha haft en underbar helg !
-Vi har också haft sol nu i dagarna tre, så man passar på att njuta allt man kan !
Så fina kuddar du har fått in i din butik, -Och Mollie och Noomi verkar också gilla kuddar ;) Kanske bryr dom sej inte så mycket om vilken sorts överdrag det är på ;))
-Vilken fin header du har ♥
Stora kramen från mej !
Anneli

Hajan sa...

Så härligt det låter när Du berättar om Dina fina hundar.
Då bliver det liv i luckan i
morgon med då för Noomi.

Ha det så bra allesammans.

kram /Hajan /

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gosekuddarna måste vara framme, får plocka fram sånt mjukt när jag får hundar i huset också. Och så fina kuddar, underbart och annorlunda motiv. Gillar färgerna också!
Hade en gammal dator som maken hade byggt in tre diskar i, så till slut tar det stopp. Men det är segt och komma igen med bilder även om jag bara miste årets.
Stor kram
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååååh kolla vecken vid kinden!!! Hon sover verkligen gott där, Noomi, med nosen nerborrad i det mjuka luddet.

Kuddarna är verkligen vackra! Jag håller med dig, gamla ritningar är så vackra. Ofta akvarellmålade, så fina.

Ha en fin påsk!
Kram,
Regina

Chokladvillan 1910 sa...

Jag gillar de där kuddarna !
Charmiga !
Det är härligt väder för långpromenader nu. Hoppas att påsken kommer att ha samma väder för då kommer syrran hit. Äntligen få lite sällskap på långpromenaderna.
Må så gott & ha en härlig påskhelg !
Kram Anki