tisdag 12 mars 2013

Min fina julklapp!


När älskade sonen C kom hem i julas skymtade jag ett avlångt paket i hans resväska, men jag tänkte inte så mycket mer på det. En kväll visade han mig sina senaste alster som han hade i sin dator, oj, så mycket fint han hade målat sedan sist! Jag frågade honom om han inte kunde måla av Mollie och Noomi någon gång, och då log han, men jag tänkte inte så mycket mer på det.

På julafton när det var dags för julklappsutdelning, var det jag som fick det långa paketet :-). Det visade sig innehålla tavlan på bilden ovan, jag blev så paff för den var så otroligt fin och så fantastiskt porträttlik! Och STOR, den mäter hela 50 x 70 cm! Jag hittade en vit ram till den och tavlan hänger nu på hedersplats i vardagsrummet :-). Den här tror jag är hans finaste målning hittills! :-)


Jag köpte en bukett tulpaner i helgen och det mest spännande med tulpaner är att man inte vet hur de kommer att se ut när de slår ut. Ingen tulpansort är den andra lik!


Den här var en av de mest ovanliga sorter jag köpt, men jag gillar den! :-)

Tack snälla för alla fina kommentarer angående sovrummet, de gjorde mig så glad! :-) Jag ska visa resten av rummet framöver så ni får se pianot och skrivhörnan också.

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Vilken fin julklapp. Det bästa man kan få ju ;) Va kul !
Vad duktig han är !
Må så gott !
Kram Anki

idémakeriet sa...

Nej men vad duktig din son är, den är ju underbar.
Tänk vilken lycka att få något sådant gjord av sin son.
Kan tänka att du är glad för den.
Hoppas allt är bra med dig, har det blivit lite lugnare nu för dig?
Ha en skön dag Bitte,
Kram Gerda

Huset nummer tio sa...

Oj vad duktig han är och vilken perfekt julklapp.

Visst är det härligt med Tulpaner nu var det ett tag sedan vi hade en bukett här hemma så det får nog skriva upp på matlistan;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Här är gudagott att vara! sa...

Så underbart att få en sån julklapp !
-En så fantastiskt fin tavla...Men det finaste är ju att din son målat den åt dej ♥
Jag blir tårögd när jag tänker på det...Och vad blev då du ...:)

Mamma C sa...

Vilken fin julklapp och så dktig din son är på att måla.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin julklapp, han kunde inte ha valt bättre motiv. Han är duktig din son. Och det var bland dom finaste tulpaner jag sett, flikiga blomblad är det allra finaste.
Solig kram från ett iskallt Värmland
AnnaMaria

Hajan sa...

Så fint,och så duktig han måste
vara,jag förstår att Du blev
överlycklig,för den fina tavlan.
var tvungen att skriva detta .
kram från Hajan

G:a Affären sa...

Men så duktig han är! Vilken otroligt fin målning på Mollie och Noomi, jag förstår att de hamnade på hedersplats.
Jag glömde nästan de fina tulpanerna!

Kramar
Cia