onsdag 27 mars 2013

Längtan efter färg!


Såhär års längtar jag alltid otroligt mycket efter färg, ljuset som följer på vår långa och mörka vinter väcker något inom mig. Vintertid brukar det vara helt tvärtom, jag vill måla allt VITT och i fönstren hänger jag upp vita skira gardiner för att släppa in så mycket ljus som möjligt. Jag har ofta helt vita kuddar i soffan också :-)

I julas köpte jag till och med vit färg för att måla om i vardagsrummet, men en långdragen och jobbig influensa kom i vägen. Det var kanske någon mening med det, för nu vill jag behålla mina ljust marsánsåsfärgade väggar. I alla fall ett tag till.


Jag längtar efter rosa toner och persikonyanser, doft av rosor och mönstrat porslin. Ja, lite English cottage style :-). Mina favoritfärger creme, vanilj, grädde, honung och mandelmassa måste förstås också finnas med!

Och snart är det påsk, dags att fortsätta påskpynta! Jag återkommer i morgon med bilder av mitt förhoppningsvis nystädade och påskpyntade hem ;-).

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhh så vackert!
Spännande att få se bilder i morgon!
Kramar Kathrine

Med en doft av lavendel sa...

Önskar dej en riktigt skön påsk.
kram Annika

Hajan sa...

Väldigt vackert med rosorna
tillsammans med matsilvret.
Vilken effekt det blev, är rosorna
riktiga ??

Återkommer och tittar på ditt Påsk-pynt en annan dag.

kram /Hajan /