onsdag 20 mars 2013

Edwardianska ljuvligheter


Jag har fått hem några edwardianska babyhättor igen och fler är på väg, jag kan helt enkelt inte få nog av de här små ljuvligheterna :-). Som vanligt är det helt nya modeller varje gång, lika speciella och originella som de små barn som en gång bar dem.
 

 Båda hättorna pryds av sidenband i bleka pasteller...


 ... och den vita hättan är dessutom täckt av utsökta broderier ton i ton.


Vilket sagolikt hantverk! Vad man kostade på sina små prinsessor, då menar jag inte främst i pengar, utan jag tänker på vilken tid det måste ha tagit att göra en sådan här liten hätta. Då var ändå bara huvudbonaden klar, sedan skulle den lilla sötnosen ha en klänning också, som var lika arbetad den!


Nu väntar jag otåligt på ett par små edwardianska skor av brokad som är fodrade med vitt kaninskinn... men den som väntar på något gott... :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fantastiskt vackert, man blir imponerad över hantverket. Ser fram emot och se skorna.
Solig kram
AnnaMaria

Här är gudagott att vara! sa...

Vilka underbara plagg ♥ Tänker på alla dessa kvinnor som lagt ner så många timmar på att skapa något så vackert !
Du måste ha julafton alla dagar, när dina beställningar kommer ;)
Sköt om dej !
Kram / Anneli

STENLYCKA sa...

Godmorgon och lördag kära Bitte!
Tack för ditt trevliga paket igen! Du är en så underbar människa och har sådan omtanke om dina kunder, en stor kram till dig för detta!
Jag blev jätteglad för den söta flickan, har hängt upp den i min hall så alla som kommer in kan se den.
Önskar dig en fin lördag och helg!
Kram och tack !
Raina

Aquilejans sa...

Vilket fantastiskt hantverk!
Ha en härlig helg!
/Malena

G:a Affären sa...

Helt otroligt vilket arbete som ligger bakom dessa ljuvligheter. Ganska ofta funderar jag på var vårt tålamod har tagit vägen, då menar jag njutningen att göra. Nu ska det mesta bara bli klart, väldigt snabbt.

Kramar
Cia