tisdag 19 februari 2013

Påsk i butiken!


Nu är det påsk i BUTIKEN och påskkategorin är öppnad! Titta vilken liten sötnos som jag har fått tag på, jag tänkte att jag skulle fortsätta traditionen att sälja en söt fågelunge varje påsk :-). I år är det en liten dunig andunge, ifjol var det en näpen fasankyckling.

Jag tycker så mycket om fåglar och fågelungar är väl bland det sötaste som finns!


Idag kom en MYCKET efterlängtad leverans från Jeanne d' Arc Living som innehöll vackert påskpynt, bland annat de patinerade hönsäggen med spetsapplikationer på bilden.


Det kom också hem en snarlik modell med vackra franska monogram. Flera olika bokstäver finns, så det går bra att önska sig en särskild bokstav. Finns den så skickar jag såklart efter önskemål!


Den här STORA och ljuvliga vaddflickan kom också hem! Jag skyndade mig att beställa den så fort jag bara kunde, för jag missade den vackra vaddflickan Jeanne d' Arc sålde till jul eftersom jag inte var tillräckligt snabb på tangenterna ;-). Vaddflickan är över 40 cm lång och pryder verkligen sin plats, fler bilder av den finns i butiken!


De här underbara påskäggen finns i tre olika storlekar. De är ännu vackrare i verkligheten och mycket välgjorda!

Ja, här går jag runt i min lilla påskvärld och myser :-). Jeanne d' Arcs nya påskbok Fairytale Easter fanns ju också med i leveransen och jag ska alldeles strax sätta mig och bläddra i den. Jag kommer att börja skicka den i morgon till er som förhandsbeställt!

Sov gott och välkommen in i butiken! :-)

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

Här är gudagott att vara! sa...

Oj så många fina saker !
- Jag lovar att allt skulle få plats hos mej ;)
...Förresten tror jag att monogramägget är menat till just mej...
Ha det gott !
Kram/ Anneli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt att påskpyntet börjar dyka upp, och så fina saker. Kikade allt på kycklingen men den var såld, så jättesöt. Idag är jag ledig och ska bara göra roliga saker, städa, tvätta....
Kramar
AnnaMaria

lugnet sa...

Såå Söt! Så mycket vackra saker du har:) Länge sedan jag tittade in så nu har jag massor att läsa! Hoppas du mår bra! Nu ska jag titta in till din webbshop!
Må så gott// Ulrica

Fågel Blå sa...

Underbara saker i din fina butik, jag vill ha allt!
Fniss!
tack för godiset!
Jag blev så glad!
Önskar dej en fin Dag!
Kramar Kathrinhe

Hajan sa...

oj så mycket fint Du har,
ljuvliga saker , det är vårlikt.


Spännande kram Hajan

Huset nummer tio sa...

Ååååå så många ljuvliga ting. Gillade den lilla fågeln speciellt mycket;)
Önskar en skön helg
Kram
Annie

Hanna sa...

sött.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna