fredag 1 februari 2013

Pappersblommor och helgläsning

Foto ur Jeanne d' Arc Living nr 2 2013

Jag har suttit och bläddrat i de senaste numren av Jeanne d' Arc Living under eftermiddagen, jag tycker att i de senaste numren har verkligen Jeanne d' Arc överträffat sig själva! :-) Kanske tycker jag extra mycket om dem för alla underbara reportage och bilder av viktorianska textila skatter. Me LOVE! :-)

I det senaste numret fanns också ett reportage om vackra handgjorda pappersblommor...

  
Foto ur Jeanne d' Arc Living nr 2 2013

... titta vilken vacker dukning! Skira pappersblommor i små vaser tillsammans med rustika renhorn, en jättefin kontrast och ett lyckat "stilbrott"! :-)
 
Foto ur Jeanne d' Arc Living nr 2 2013

En annan fin idé är att vira pappersblommorna kring en servett, blommorna ger en skir och vårlig känsla :-).

  

Jag har några handgjorda cremefärgade pappersblommor från Jeanne d' Arc i butiken, du hittar dem HÄR. Mer handgjort pynt är på väg hem från Danmark!


 De små blommorna är så söta att bara ha liggande framme också, jag är så svag för creme och rosa :-).


I eftermiddags lade jag in lite nyheter i butiken, både gammalt och nytt. Jag har fått en leverans från PB Home som jag håller på att packa upp. Det visade sig att flera varor var restade, men allt som har kommit hem kommer jag att fota och lägga in i butiken under helgen.

Jag och lill-Noomi är ensamma hemma, för husse och Mollie är ute på äventyr igen :-). Vi ska bara mysa och ha det gott och såklart vara ute så mycket som möjligt i det vackra vädret!

Med en "riktig" blomma vill jag önska er alla en riktigt fin helg!

Många kramar
Bitte

10 kommentarer:

Hanna sa...

Åh så fina blommor.
Ha en bra fredagskväll.
kram
Hanna

STENLYCKA sa...

Såg alla vackra blommor i tidningen!
Önskar dig en riktig skön helg!
Kramar Raina

"Hemmet är min vrå" sa...

Verkligen fina blommor. Ha en fin helg.Kram Mimmi

G:a Affären sa...

Mitt nummer ligger oläst så då har jag något att se fram emot. Blommorna är verkligen vackra, och den riktiga är helt perfekt!

Önskar dig och lill-Noomi en fin helg!

Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättevackra, och perfekta för oss allergiker. Ska kika in och kolla nyheter, det är alltid så spännande.
Här har blivit kallt igen, minus 11. Hade tänkt grilla korv ute men väntar till nästa helg. Mysigt, bara du och Noomi, då får hon ha matte alldeles för sig själv. I april ska jag passa Alice en hel vecka, det ser jag fram emot.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

Chokladvillan 1910 sa...

Jag gillade också detta nummer ! Kanske ska prova att göra egna blommor ? Fina var de. ;)
Må så gott !
Kram Anki

Huset nummer tio sa...

Även jag är så glad i månadens JDA har varit lite besviken de senaste gångerna men nu överträffade dem sig själva. Riktigt bra nummer och blommorna är helt fantastiska.

Önskar dig en fin dag
KRam
Annie

Mamma C sa...

Åhh, så vackra dom var dessa pappersblommor.
Kram Mamma C

Hajan sa...

som vanligt åker man ut,när man skall skriva en kommentar,
visserligen ber ju Blogger om
ursäkt men det är verkligen irriterande. Jag vill bara tacka för titten på din trevliga blogg.
Var inne hos jEANNE DE aRCS
TACK FÖR TITTEN LILLA VÄN.
kram/Hajan

Lovisa Wallin sa...

så snyggt det var med horn mot den vita dukningen!