måndag 11 februari 2013

Mördardjur och Hello Kitty




En söndagsmorgon innan vintern kom åkte jag och husse ut i skogen. Jag hittade en hare nästan på en gång och började jaga den, det var SUPEJKUL! Jag sprang och sprang efter haren uppför ett berg och husse sprang efter. När vi kom upp på berget märkte jag att jag började närma mig haren och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Det är ingen som har berättat för mig vad man gör när man har hunnit ifatt haren, så jag tänkte att jag gör väl ett super-Noomi-skutt och det gjorde jag, rätt på harens rygg!

Det var då det hände. Haren blev SUPEJSUR på mig och brottade ner mig och bet mig jättehårt i sidan. Den hade hårda tänder och jag blev livrädd och bara skrek och skrek. Precis då kom husse och såg allt och han började skratta så att han nästan ramlade ner i mossan. Men vad är det för dumheter haren håller på med? Man ska väl jaga varandra och ha roligt, inte bita och mörda varandra! Haren satte sig och stirrade jättesurt på mig, sedan gick den några steg och så satte den sig och stirrade på mig igen. Jag blev så himla rädd och ville bara åka hem på en gång, vad är det för mördardjur som finns i skogen! Dessutom började det att snöa.


När vi kom hem satt grannens katt på trappan och såg ledsen ut, den var nästan helt översnöad. Jag gick fram så försiktigt jag kunde till den, för jag ville bara fråga hur den kände sig när den satt där helt ensam i snön. Då slog den till mig rätt i ansiktet!!! Jag blev så himla ledsen och bara sprang in på en gång, vad är det med alla djur? De älskar väl att mörda och slåss!

När vi kom in berättade husse för matte vad som hade hänt och hon började också att skratta. Matte sa att haren inte kunde ha känt sig så särskilt rädd om den tog sig tid att brotta ner mig och bita mig och att hon aldrig hade hört talas om någon som hade blivit biten av en hare och slagen av en katt på samma dag. Jag blev så himla ledsen när alla bara skrattade åt mig så jag sprang rätt in i sovrummet och hoppade upp på mattes säng och borrade ner huvudet i mattes kudde.

Efter en stund kom matte och lade sig bredvid mig och sa att det egentligen inte alls var särskilt roligt. Hon kramade mig och sa att jag inte skulle bry mig om katten, för den brukar slå Mollie också och den har sina dåliga dagar. Sen sa hon att om hon får se haren nästa gång hon plockar kantareller ska hon tala allvar med den och vrida om öronen på den! Just det, så går det när man är dum mot mig! Sen sa hon att vi skulle göra äggmackor med kaviar och se på Mannen som talar med hundar. Det är mitt bästa program! Jag blev så himla glad på en gång och jag fick hjälpa till att göra fika och sedan fick jag en alldeles egen äggmacka. Det var SUPEJGOTT!


Förra julen fick jag ett Hello Kitty-gosedjur och jag bet sönder det på en gång och ville ha ett nytt, men det fick jag inte. Matte sa att man inte kan bita sönder saker och sedan tro att man kan få nya på en gång. Det tycker jag är dåligt! Varenda gång vi har gått förbi leksaksaffären har jag stannat vid fönstret för de har en superstor Hello Kitty där och den är så himla söt. Jag vill ha den!

När jag vaknade på julafton för ett tag sedan låg det supermånga paket under granen och jag ville öppna dem på en gång, men det fick jag inte. Jag låg framför granen hela dan och stirrade på paketen och när matte var i närheten suckade jag högt för att hon skulle förstå hur tråkigt det var för mig. På kvällen fick vi ÄNTELIGEN öppna paketen och Mollie och jag fick hjälpa till att öppna de andras paket också. Det var SUPEJKUL! När jag såg min Hello Kitty i paketet blev jag så himla glad, jag bara sprang runt runt och sedan bet jag hål i kinden på den. Matte stirrade på mig en lång stund och sedan sa hon att det inte riktigt blev som hon hade tänkt sig. Det blev i alla fall som jag hade tänkt mig - jag fick en Hello Kitty.

Hälsningar
Noomi

9 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Hahaha livet är hårt ute i skogen ;) & katten på det ! Stackars Noomi !
Hoppas att hon kommer över det snabbt.
Må så gott !
Kram Anki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Läs inte det här för Noomi, men jag skrattar så jag skulle ramla av stolen om det inte var armstöd. Den vovven råkar ut för mer på en dag än en del hundar någonsin gör. Att haren var så tuff var otur, och översnöade katter är tydligen inte och leka med heller.
Noomipuss och kram till matte
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Varma kramar till dig min goa bloggvän på Alla Hjärtans Dag!
Önskar att din dag blir fylld av kärlek, värme och skratt!
Raina

Puumuli sa...

Jag kikade in för att önska dig en fin alla hjärtans dag!

Kram
Sari från Puumuli

LillaFlisan sa...

Nämen fy en sån hemsk hare!!
:)

Underbart skrivet!

Känner igen mycket av det du skriver från vår lille Milton. Gosedjur, det är toppen det det!

Önskar dig en finfin Alla hjärtans!

Kram

Flisan

Hajan sa...

Det var det gulligaste på länge
som jag läst. Bruno Liljefors
tavlor gör ju susen till denna
rara berättelse,
så skönt att matte skulle tala med haren,puss och kram från

Här är gudagott att vara! sa...

Älskade Noomi jag undrar om du har någon fanclub ? - I så fall skulle jag vilja vara med i den.
- Tycker att den där haren verkade vara en riktig humorlös typ.Tänk att han inte fattade att du bara ville leka kull med honom...Och katter ska man aldrig lita på...
Synd att din nya Hello Kitty gick sönder på direkten....Men du kanske fyller år snart ?!
Stor kram från Hugos matte / Anneli

Anonym sa...

Hey there! Do you know if they make any plugins
to safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.
Any tips?

my website :: information
my website - computer

Anonym sa...

I'm truly enjoying the design and layout of your blog. It's a very easy on the eyes which makes it much
more pleasant for me to come here and visit more often. Did you hire out a designer to
create your theme? Superb work!

Feel free to visit my webpage; chemical stump