lördag 9 februari 2013

Dagens nyheter


Hej alla rara! Här duggar då inte inläggen tätt! Efter att ha legat efter med jobbet i stort sett under hela januari utan att lyckas jobba ikapp, bestämde jag mig för att göra en kraftansträngning och började även jobba nattetid tills jag kände att jag var hyfsat ikapp. Självklart var jag lite sliten efter att bara ha sovit i 3-4 timmar per natt under en längre tid och den här veckan har jag slocknat direkt jag har kommit hem från jobbet. Jag har inte ens orkat äta middag utan har sovit sött i ca tolv timmar utan att vakna tills det har varit dags att kliva upp och gå till jobbet igen. Så kan det gå! :-) Nu har jag i alla fall jobbat ikapp det mesta och även vilat upp mig efteråt :-).


Det har kommit flera leveranser under veckan med både gammalt och nytt, till exempel har jag fått hem några gamla skrivställ. Jag tycker att de är så vackra och dekorativa, de ger en känsla av lyx och flärd!


Jag har också ÄNTLIGEN lyckats få tag på några gamla teaterkikare och de finns nu i butiken under NYHETER.


 Vackra linneklädda anteckningsböcker i A4-format har kommit hem, de har stora monogram ton i ton...


 ... och en vara jag är extra glad över att ha fått tag på är dessa mattsvarta hatthållare i gammaldags stil. Jag har köpt hem två storlekar och den största passar jättebra om man till exempel har en hög svart hatt eller en hatt med bredd och vidd som behöver komma upp för att exponeras på ett bra sätt. Det finns också en mindre modell som jag kommer att köpa hem även till mig själv för att ha alla mina viktorianska babyhättor på :-).
 

 I leveransen med hatthållarna kom också några riktigt stora och maffiga smyckeshållare som ser ut som gammaldags rockhängare. När jag fotade dem kom jag på att man faktiskt skulle kunna ha dem i köket också och hänga muggar på. Hursomhelst pryder de sin plats och leverantören har fler varor i samma serie som jag funderar på att ta hem framöver. Vi får se :-).

Nu ska jag trotsa snöfallet och bege mig ner till stan för att köpa mig en bukett rosor! 

Önskar alla en riktigt fin helg (med inte alltför mycket skottning)!

Många kramar
Bitte

6 kommentarer:

Hanna sa...

Men så fina bilder.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

G:a Affären sa...

Känner igen mig när arbetet aldrig blir riktigt färdigt och innebär jobb nästan dygnet runt. Hemska perioder!
Så mycket fint du visar, jag gillar verkligen hatthållarna!
Idag blir det snöskottning som jag tycker är ok när det finns tid för det. Hellre en söndag än måndag morgon.

Nu ska jag kika in i butiken!

Önskar dig en fin söndag!
Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jösses vad du jobbat, tur att kroppen själv säger ifrån så du sov ut ordentligt till slut. Alltid så fina saker, ska kika på allt nytt.
Här går skottningen numer som en dans, jag skottar ju med fyrhjuling med plogblad. Det är jätteroligt faktiskt.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

Chokladvillan 1910 sa...

Huvva ! Det låter som en riktigt jobbig period, hoppas verkligen att du har vilat i kapp också, ;)
Jag gillar de där hatthållarna ! Jättefina ! Kul att du gillar mitt sovrum, jag vill så gärna få tag i en sänghimmel också...jag beställde ju en från USA men den får jag nog aldrig se !? Jag hade kontakt med dem från början men sen blev det tyst, trist !
Må så gott & ha en härlig söndag !
Kram Anki

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Bitte!
Nu har lilla pippin kommit hem till mig. Jag hämtade henne i fredags, och har redan njutit av henne hela helgen. Jag är så glad för henne hon är så fin.
På makens jobb så finns det en fågelexpert, och han sa direkt att det är en sånglärka. Då blev jag ännu gladare, för sådana har vi på landet, och jag gillar deras sång ute över fälten. Det är dom där som står stilla i luften :)
Tänkte att det kunde vara kul för dig att veta vad det var för fågel du har sålt till mig.
Kram
Marie

Huset nummer tio sa...

Vilka ljuvliga nyheter. Är speciellt svag för de där teaterkikarna, de är helt underbara;)

Önskar dig en ljuvlig kväll
Kram
Annie