tisdag 15 januari 2013

Tulpaner i en brudbukett?

Foto: www.theknottybride.com

Tulpaner i en brudbukett? Tanken har aldrig slagit mig tidigare, men jag hittade flera bilder idag som fick mig att tänka att det är fullt möjligt :-). Tulpanernas tid är en härlig tid på året tycker jag, en bukett tulpaner lyser verkligen upp i vintermörkret!

 
 Foto: www.wedding.allwomenstalk.com

Idag är det ju Tulpanens dag och jag hade tänkt köpa mig en tulpanbukett, men kom ner till stan först när det var stängningsdags, så jag gör ett nytt försök i morgon i stället :-).

 Foto: www.bouquetweddingflowers.com

Egentligen borde jag kanske vänta lite med att köpa tulpaner eftersom jag åker till Formex på torsdag. Det ska bli så roligt, jag ser verkligen fram emot att åka dit! :-) Jag har redan lagt några beställningar hos olika leverantörer, men vill vänta med att lägga fler tills jag är på plats. När man har webbshop är det bra att veta hur stora och framför allt hur TUNGA saker är i verkligheten :-).

 Foto: www.wedding.allwomenstalk.com

Efter jul gapar det tomt i rätt många kategorier i butiken så det behövs verkligen en rejäl påfyllning! Hoppas att jag hittar mycket fint på mässan :-). Flera leveranser med gamla vackra saker är på hemväg och paketet från England borde vara här vilken dag som helst nu. Jag har också beställt hem lite "påsk", men den leveransen kommer först i början av februari.

 Foto: www.marthastewart.com

Innan jag återgår till "kvällspasset", vill jag tacka er alla rara som kikar in här och som lämnar så fina kommentarer trots att jag inte har hunnit svara på länge. Ni får alla en bukett tulpaner av mig! :-)

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

idémakeriet sa...

Fina tulpanbuketter, den med de grön/vita tulpanerna tyckte jag bäst om, jag gillar de papegojtulpanerna.
O du sk på mässan igen? Härligt, jag önskar dig en mysig tid där och titta nu noga på allt fint.
Tror säkert att du kommer hem med många finbitar:)
Kram gerda

Chokladvillan 1910 sa...

Ser ju fantastiskt ut ! Det är läckert med tulpaner nu å att man håller humöret uppe... ;)
Vad snö vi har fått !
Kram Anki

Hajan sa...

tack lilla vän för buketten,
visst är det vackert med desa blommor,jag har alltid älskat dem.
Skall köpa mig en i veckoslutet
det kostar jag på mig i allafall.
Så spännande med nya varor.

en stor kram från / Hajan

G:a Affären sa...

Tack för buketterna Bitte, det var svårt att välja vilken som var vackrast! Tack också för din kommentar som gjorde mig så glad.
Den gamla brickan fyndade jag i somras och gjorde ett inlägg i augusti, om jag inte minns fel är det en Rörstrand.
Så du ska till Formex, jag kommer ihåg hur roligt det var men också att både fötter och huvud var helt slut efter en eller två dagar. Hoppas du hittar mycket fint!

Ha det så bra!
Kramar
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Man kan ju ha precis vilka blommor som helst i en brudbukett, bara bruden tycker om dom. När min bror gifte sig gjorde min pappa buketten, rosor och en massa löjtnanshjärtan som hängde ner, superfint! Den sista i rosa var väldigt fin, och klänningen, wow!
Roligt med Formex, och roligt för oss när nyheterna börjar trilla in.
Ha det bra på mässan
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Wow vilka buketter, tulpanfrossa!
Underbara bilder,
Önskar dej en fin dag
Kramar Kathrine

Huset nummer tio sa...

Vilka vackra bilder, här älskas och älskas dessa vackra blommor. Hade absolut kunnat tänka mig en tulpan bukett i som brudbukett;)

Önskar dig härliga dagar på FORMEX och hoppas du hittar massvis med vackra ting.
Kram
Annie