tisdag 22 januari 2013

I'm back! :-)


Så var man äntligen hemma efter några mycket intensiva, men också mycket inspirerande och givande dagar på Formex. Det är nästan lite roligare att besöka vårmässor än höstmässor, för alla montrar verkligen svämmar över av söta vårblommor och påskartiklar. Man behöver en energikick så här i mörkrets tid :-).


Jag tror aldrig att jag har känt mig så nöjd efter en mässa som den här gången, jag har köpt in så mycket fint till butiken! :-) Dessutom har jag hittat flera nya leverantörer och blivit återförsäljare för en leverantör vars varor jag länge har beundrat. Jag är lite särskilt stolt över den sistnämnda :-).


Vårens mässa var döpt till Fresh och många montrar var rena rama färgexplosionerna. Vårens trender är bland annat glada färger, fräschör, fåglar, industri, hästar och bohemiskt, men oavsett trender så har jag "varit mig själv trogen" och inte köpt hem varor som bara är trendiga just den här våren. När jag tänker på saken så kommer det hem en hel del detaljer i svart... hmmm... ;-).


Alla söta påskplanteringar fick mig att längta efter påsk. Det är ju snart påsk! Nåja, inte riktigt, men det känns så eftersom när man är egen företagare börjar alla årstider flera månader innan de börjar i almanackan :-). Man köper hem varor, fotar till kommande annonser och så vidare.


 Ja, i den här farten dröjer det inte länge förrän det är sommar! ;-)


Förutom en hoper kopior på beställningar, diverse kataloger och visitkort hade jag med mig något riktigt fint på tåget hem. Fem små sötnosar i stil med den på bilden ovan fanns omsorgsfullt nedpackade i handbagaget och jag bar dem som om de vore av guld :-). Det är fem stycken uppstoppade småfåglar som kommer från en gammal skola. De har stått i ett glasskåp och är därför i jättefint skick! Ikväll börjar jag att lägga ut dem i butiken :-).

Önskar er alla en riktigt fin vecka!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så roligt det låter och spännande ska det bli och se när nyheterna börjar trilla in. Lilla fågeln är väldigt söt!
Kramar
AnnaMaria

millandante sa...

Så roligt, och så spännande med nya leverantörer och återförsäljare, grattis:) De där detaljerna i svart ser jag fram emot lite extra:)

Kram kram

STENLYCKA sa...

Förstår att du njöt på mässan, du visar så mycket fint på dina bilder. Kul att se lite där ifrån!
Önskar dig allt gott!
Kramar
Raina

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad spännande, blir kul att kika in hos dig framöver. Ha så bra så länge kram Mimmi

G:a Affären sa...

Håller med dig att mässor på våren är roligare, kul också att du hittat nya leverantörer! Mässor ska vara inspirerande och inte bara en repris, den lilla skottkärran med äggen är så söt liksom alla äggen.
Den lilla fågeln är ändå sötast av allt!

Kramar
Cia

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhh så fina bilder från Mässan, härligt inspirernande,
Haq en fin dag
Kramar Kathrine

Huset nummer tio sa...

Åh så mycket ljuvligt det måste ha funnits där;) Lite avis blir jag på de där fåglarna ;) Så vackra.

Önskar dig en ljuvlig dag
Kram
Annie

Hajan sa...

Det måste ju ha varit toppen fint
att få handla och tänka lite
framåt. För nu så väntar vi lite varje dag, dagarna har oxå blivit
ljusare lite längre. Visst är det härligt.

Tack för titten hos Dig så mycket fint. kram/Harriet