måndag 7 januari 2013

God fortsättning på det nya året!


Hej alla rara och God fortsättning på det nya året! :-) Hoppas att årets första dagar har varit bra, själv har jag i princip varit sängliggande tills idag. Jag åkte ju på en jobbig influensa i juldagarna och på nyårsafton och på nyårsdagen var jag riktigt dålig. Eftersom jag är en ovanligt klok och förnuftig människa gick jag sedan till jobbet den 2/1, trots att jag fortfarande hade feber och knappt kunde gå (!). Som vanligt är det alltid jättemycket att göra efter en längre ledighet så jag jobbade dessutom över i drygt en timme. När jag kom hem på kvällen steg febern i rasande fart och jag blev till och med ännu sämre än jag var på nyårsafton...


Sonen har vaktat på mig som en hök så jag har inte haft tillåtelse att röra på mig alltför många meter åt gången ;-). I torsdags eftermiddag skulle han ta en fika på stan med en kompis och innan han gick sa han att jag fick ringa eller sms:a så mycket jag ville om datorn inte skulle fungera (jag satt i soffan och surfade runt). Jag tyckte att det var lite konstigt att han sa så, för vad skulle kunna hända med datorn de få timmar han skulle vara borta? Och han brukar vanligtvis inte tycka att det är så jättekul om mamma ringer när han träffar kompisar. Efter en stund kom jag på det. Han ville helt enkelt inte att jag skulle börja pyssla med något annat ifall det skulle bli något knas med datorn. Det var gulligt tänkt av honom :-).


Jag har inte orkat fota och lägga in nya varor i butiken under veckan, men däremot har jag haft kontakt med England igen och inom de närmaste veckorna kommer det hem fler viktorianska barnskor, hättor och eventuellt några antika dopklänningar. Jag hoppas också på att få tag på ytterligare ett par av de pälsklädda stövlarna på översta bilden, hoppas hoppas! :-)

Jag kan inte se mig mätt på de här små viktorianska och edwardianska sötnosarna av siden, tyll, spetsar och brodyr, och även fast det alltid är spännande att få leveranser, pirrar det lite extra när det kommer utrikes paket :-). Nu är det bara att vänta och se vad som kommer hem!

Ha en fin vecka!

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

Huset nummer tio sa...

Usch inge vidare med influensa men tur du har en son som ser till att du tar det lugnt;)

Roligt med nya leveranser ser fram emot att få se alla godbitar;)

Önskar dig en härlig start på den nya veckan.
Kram
Annie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

I det här fallet var sonen klokare än mamman, influensa kan däcka en oxe. Ser fram emot dina leveranser från England, det är jättevackra stövlar.
Var rädd om dig
Kramar
AnnaMaria

millandante sa...

Blir alldeles tårögd av din sons fina omtanke!
Fortsätt krya på dig så du kan uppdatera butiken med allt fint, själv var det länge sedan jag kikade in så det ska bli ett nöje nu:)

Varm kram

Familjen Zaar sa...

Vi var också krassliga i jul & det sitter i länge. Trist. Krya på dig ! Vilken fin son du har ;)<3
Vad fina de viktorianska sakerna är, jag förstår att du blir spänd på sändningarna !
Kram Anki

Fågel Blå sa...

Åhh stackars dej, så bra att sonen
har vakat över dej,
Vilka fina saker du visar, helt underbara!
Nu får du ta hand om dej, så du blir frisk
Kramar Kathrine

G:a Affären sa...

Visst har vi fina små skor! Jag byter plats och prövar hur de ser ut på olika platser här hemma och är så nöjd med dem!
Spännande med paketet!

Klok son du har, hoppas du blir friska snart!

Kramar
Cia

Hajan sa...

Oh så fint Du har ny Header ?
Vad du kan vara glad för din omtänksamme son,vi har så bra
barn så man blir alldeles salig.


Du har många vackra ting,
Kram/Hajan