onsdag 28 november 2012

Söndagsmys, hagelskurar och adventsvecka


Hoppas att ni hade en skön helg! :-) Tänk att halva veckan redan har gått och att det snart är första advent!

I söndags hade vi en riktig hemmamys-dag, det var till och med första helgdagen på hela hösten som H stannade hemma från jakten (!). Jaktsäsongen har ju hållit i sig "tack vare" det milda vädret, men de senaste dagarna har det förvisso varit milt, men så otroligt blött och geggigt ute. Mardrömsväder för en hundägare...


Det har varit ett fasligt tvättande och torkande av hundarna så fort vi har varit ute, ja, det är tur att de är såpass små och dessutom korthåriga. De börjar bli riktigt less på det här tvättandet, och jag med ;-).


Efter badet i söndags stoppade jag om Mollie där hon låg på sin favoritkudde. Hon fick den där gamla pälskudden av mig för ett tag sedan, hon har ÄLSKAT den ända sedan hon var valp, men hon har inte fått ligga på den för jag var lite rädd om den förr om åren. En dag tänkte jag som så att när hon en dag inte finns hos oss mer, kommer jag med all sannolikhet att fundera på varför hon inte kunde få den när hon tycker så otroligt mycket om den. Det är ju ändå bara en kudde och jag har inte ens betalat en hundring för den :-).


På en annan kudde snusade vår lilla bäbis Noomi halva söndagen, också hon väl omstoppad och med sin älsklingskanin bredvid sig. Den där kaninen leker hon med hela dagarna, hon brottas med den och kastar runt den och helst ska jag "vara" kaninen. Det innebär att jag håller den och försöker göra motstånd så gott det går när Noomi brottas med den. Extra roligt tycker hon att det är om jag också piper till ibland ;-).

Efter att hon busat med den brukar hon lägga sig på den eller bredvid den och sova en stund!


Igår kom ovädret... det var hagelskurar, regnskurar och snöfall om vartannat hela dagen och vilken snösörja det blev av allt! Så i morse var det en helt annan luft när jag kom ut, det var riktigt kyligt i luften och snösörjan hade på något märkligt sätt försvunnit under natten. Lite snö låg kvar på marken och det blev genast lite lättare att tänka sig att första advent inte alls är långt borta... :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

7 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Så gott det ser ut när de ligger där nedbäddade och myser :)

Vet du, det har varit så mycket så jag har totalt glömt bort om jag har skrivit till dig och tackat för paketet???

Tror verkligen inte att jag har gjort det.
Är så otroligt glad för sakerna, och för de där godbitarna som du stoppade med också. Fina kort och god choklad. Du är så omtänksam Bitte <3

Har tänkt att ta fina bilder på sakerna, men jag kommer hem så sent på kvällarna och det är för mörkt. Och på helgerna har jag också jobbat.... Men, nu hoppas jag på att ta lite bilder under helgen och jag känner mig så där förväntansfull....

Längtar efter att få plocka och göra lite fint.

Ha det så bra!
Kram Mia

Huset nummer tio sa...

Hundarna är helt ljuvligt bedårande söta.

Visst ställer vädret till med en del, jag som alltid går med barnen till dagis (ur miljö och hälso synpunkt) är nådigt trött på allt regn. Men men snart kommer snön och då får vi inte kämpa mot regnet utan då är det istället oplogade vägar;)

Önskar dig en härlig dag
Kram
Annie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åh så gosigt de är vovsingarna när de ligger och snusar nerbäddade.
Kram,
Regina

Mamma C sa...

Sådär gulligt och nerstoppad under täcket skulle aldrig vår hund ligga. Men däremot dotterns jackrussel älskar att bli omstoppad med täcke och kuddar.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom är så söta så det är inte klokt, bra beslut med kudden. Finns inget goare än och bädda ner en blöt liten vovve, både vovven och sonen här gillade det. Vi skojade och sa att vi gjorde paket, när dom blev inpackade i filten. Pyttelite snö här också och kylan är på väg.
Ha en finfin helg
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Så mysiga bilder Bitte. Du har sååååå mycket fint i butien också :O)
Ha en fin helg
Kram Agneta

Hanna sa...

Ha en fin adventshelg!
kram
Hanna