söndag 21 oktober 2012

Skön söndag och gamla mjölsäckar


Hoppas att ni har haft en bra och avkopplande helg! :-) Det är ju inte så mycket kvar av den nu, men jag har försökt att bara ta det lugnt hela dan. Jag tvingade ut mig själv på en riktig långpromenad med hundarna och det var ganska skönt, trots att det var rått och kallt i luften. Efter promenaden fikade jag och Mollie och Noomi i soffan och sedan somnade vi där, i en stor hög. När jag vaknade efter några timmar låg de härs och tvärs över mig och på något sätt samtidigt inne i min kofta som jag hade på mig ;-).


Sedan kom jag på att jag inte har fotat en av de antika franska mjölsäckar jag fick tag på för ett tag sedan, så jag skyndade mig ut innan solen gick ner. Den tredje säcken är i "klassisk" modell med en vacker svart (eller mörkgrå) rand i mitten. De är så fina de här gamla mjölsäckarna och användbara till mycket!


Jag har vid ett flertal tillfällen nu stött på en främmande kvinna i vår trädgård i full fart med att plocka av våra äpplen (!). Hon får gärna ta lite äpplen eftersom det har varit rekordår när det gäller äpplen i år, men är det inte lite konstigt att inte fråga först? Jag skulle ALDRIG komma på tanken att gå in i någon annans trädgård och plocka för mig. Hmm... man upphör aldrig att förvånas...


Jag hade hoppats på att Vintagebynina Christmas skulle komma före helgen, men den kommer tydligen först i morgon. Så fort jag har hämtat ut paketet kommer jag att börja skicka ut böcker till alla er som beställt :-). Jag håller på att spricka av nyfikenhet, så för att stilla mig lite bläddrade jag i julmagasinet från Jeanne d'Arc, trots att det har några år på nacken tycker jag att det håller fortfarande! Nu vill jag ha hästen på bilden ovan... :-).

Önskar alla en fin vecka!

Många kramar
Bitte

3 kommentarer:

Lisa-Maja sa...

Hej Bitte!!!
Det var så längesedan...tyvärr blir det så ibland...
Vilka vackra mjölsäckar! jag tycker så mycket om den grova strukturen, det känns så äkta, så genuint.
Man ska aldrig upphöra att förvånas...vad folk kan med...men tyvärr är det nog bara att beklaga.

Jag önskar Dig en fin start på veckan!
kram lisamaja

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Fine bilder du har ! Så sant ... man slutter aldri å bli overrasket over hvordan mennesker kan oppføre seg, blir like skjokkert hver gang. ønsker deg en fin mandag !

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Äppel-kvinnan är en gåta, pallat äpplen har jag ju gjort, men på kvällen när det är mörkt. Det var min pappa som lärde mig det!! vi pallade tills han bet i en mask eller snigel i mörkret, den satt på äpplet...iiiiiii
Mjölsäckarna är underbara och det tror jag boken är också. Nina Hartman är en förebild för mig, gillar hennes inredning.
Tegelpannan med monogram har jag köpt av Pia/Penseldraget. Tror hon målat efter en gammal handduk. Via hennes blogg kommer du till hennes Fb-sida, bästa sättet och få kontakt med henne.
Kramar
AnnaMaria