torsdag 23 augusti 2012

Mot sydligare breddgrader...


Här fixas det och fejas, för i morgon åker vi mot sydligare breddgrader, till Linköping närmare bestämt. Mamma fyller 70 i helgen så hela familjen ska mötas upp och fira henne :-). Det är bäst att jag inte stannar uppe för länge ikväll och nattsuddar eftersom jag ska köra långt i morgon!

Jag lyckades lägga in en nyhet igår i butiken, ni skymtar den i bakgrunden på bilden ovan. Det är en gammal bordsspegel i gjutjärn, den är så snirklig och vacker och i fint skick för sin höga ålder.


Nya halsband och små askar gjorda av snäckskal finns också inlagda, halsbandet på bilden ovan är inte gjort av pärlor som man skulle kunna tro, utan av pärlemor. Alltså av oregelbundna bitar från musslans inre skikt, dessa har sin naturliga färg och skimrar vackert i samstämmiga ljusa nyanser.

Missa inte heller de antika ateljéfotografierna av unga män från Kungliga Flottan. Vilka killar! ;-)


Här är en detaljbild av spegeln, jag tycker så mycket om det ihåliga hjärtat, rosorna, akantusbladen... det finns förvisso många vackra nytillverkade saker, men mitt hjärta klappar nog hårdast för de gamla ändå :-).


Ja, jag hinner nog inte lägga in fler nyheter innan jag åker, men ni ska få en liten sneak peak av något mycket fint som dyker upp i butiken på måndag kväll. Den vackra vågen och några andra antika skönheter på temat sekelskifteskök finns snart i en butik nära dig ;-).

Önskar alla en riktigt fin helg!

Många kramar
Bitte

8 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fina saker du visar, önskar dig en mysig helg och ett roligt födelsekalas med din Mamma. Kram Mimmi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då sitter nog du i bilen nu, roligt och åka ner och gratulera mamma. Höstkalas är roliga och oftast kan alla komma när sommar och semester är över. Fina nyheter, men det har du alltid.
Ha en toppenbra helg och gratta mamma rejält.
Varm kram
AnnaMaria

Hanna sa...

ha en fin helg.
Kram
Hanna

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du orkade köra och att ni har det riktigt trevligt!
Du frågade om våra katter. Den vita har mest Maine Coon i sig och den grå mest Norsk Skogskatt. Skogskatten är spetsigare i ansiktet och Maine Coonen mer trubbig/fykantig.
Kram!

Aquilejans sa...

Hoppas födelsekalaset blev trevligt!
Kram Malena

Mamma C sa...

Hoppas den helg blev jättebra.
Kram Mamma C

Hajan sa...

hoppas helgen blev bra både för din mamma och dig.
Bordsspegeln är underbart vacker.
tack för tidden hos Dig
kram

MINHA VIDA DE CAMPO sa...

Adorei conhecer seu espaço, esse blog é maravilhoso cheio de coisas lindas.Parabéns.
Tenha uma ótima semana.
Anajá Schmitz
Minha vida de campo.