fredag 17 augusti 2012

Högsommarvärme och ännu fler nyheter


Vilken högsommarvärme vi får njuta av, och det bästa av allt är att den ska hålla i sig över helgen också :-). Även fast de tjatar på nyheterna om att hösten har gjort sitt intåg, är det fortfarande sommar i Härnösand i alla fall. Jag har semester den här veckan och även fast jag har jobbat med butiken en hel del, har jag hunnit njuta lite av solen och värmen också :-).

I eftermiddags låg jag i soffan och bläddrade i några inredningsböcker och hade fönstren på vid gavel för att försöka få det lite svalare inomhus. Jag vet inte om det hjälpte så värst, men mina skira vita voile-gardiner fladdrade som segel i vinden och jag låg och tittade på dem en lång stund. Det var ganska rogivande faktiskt :-).


Lite nytt har blivit inlagt i butiken igen, bland annat det vackra antika skohornet på bilden ovan. Det är redan sålt ;-). Fler antika fågellitografier, två oljetryck med hästar, gamla spetsar till gåspennor och lite annat smått och gott finns nu under Nyheter. Jag lade in mitt allra sista anteckningsblock också, blocken är som sagt slut nu men jag har lagt en beställning på helt nya anteckningsböcker som kommer hem någon gång i september. De verkar vara jättefina, så det ska bli spännande att se dem på riktigt! :-)

Jag har också fyllt på med fler varor i sommarrean, den fortsätter hela augusti ut. En hel del varor är ju på väg hem, så jag behöver tömma en del hyllor för att få plats med allt som kommer :-). Jag har lagt flera beställningar från olika leverantörer, däremot har jag efter timmar av velande fram och tillbaka bestämt mig för att INTE åka ner på Formex-mässan i helgen. Jag har alldeles för mycket att stå i som det är och har redan lagt de beställningar jag hade tänkt lägga. Däremot kanske jag missar lite nyheter och den rejäla dos av inspiration man brukar få på Formex, men slipper i stället skavsår och ryggont. Ja, jag försöker se det positiva i att inte åka :-). 

Och... jag har lite andra planer för Aunt Molly's, ni kommer att få se framöver. Det är antika skatter på väg hem, såna som man inte hittar på Formex..... ;-).


I morgon ska vi på en ny "uppvisning" med lill-Noomi och Mollie, det ska bli härligt nu när det ska bli så fint väder. Det får bli lite träning ikväll på att gapa fint, som ni vet har Noomi inga problem med att gapa men Mollie gör det helst inte i onödan... ;-).

Med några sommarblommor i en gammal sockerlåda önskar jag alla en riktigt fin helg i solskenet!

Många kramar
Bitte

5 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vilket vackert gammalt skohorn, ska kika in i in webshop. Ha en fin helg. Kram Mimmi

Vitt hus med svarta knutar sa...

Värmen som varit de sista dagarna är underbar, tänk om det var så att sommaren började nu, att vi var i juni eller så...vilken önskedröm=)

Spännande att se vad du har fått in för nytt i butiken, du har ju öppet vid den här tiden också (23:15) så jag ska ta en vända.

Håller tummarna för att uppvisningen går bra i morgon. Ha en skön helg!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Smart och beställa hemifrån och smart och satsa på antika skatter, det ligger bra i tiden. Att nischa in sig är bra, du satsar helt rätt.
Lycka till med gapande och allt på uppvisningen.
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

fina bilder.
här har vi också fått sommar underbart.
Kram
Hanna

Hem Ljufva Hem sa...

Ja ett underbart högsommarväder har vi oxå här nu.Nätterna har varit nästan tropisk värme.
Vackra gardiner som fladdrar i vinden är verkligen ett myscenario.Ångrar lite nu att jag inte la ett bud på tradera på skira spetsgardiner i jugend för dom gick endast för 100 kr och var sååå snygga men tänkte att det är ändå ingen idé för de kommer ändå att bli för dyra.Letar nämligen efter gamla fina men de är eftertraktade idag.
Kram Kicki